Gå til innhold

Quad eller dualcore? Litt fremtidsrettet.

Anbefalte innlegg

Hei, begynner å bli klar for ny PC nå, men står ovenfor et dilemma. Nå for tiden er ikke alle spill like snille med quad core som med dual core med mangel på støtte. Samme gjelder skjermkort. Quad Core funker kanskje ikke så bra til dagens spill enn det dual core kanskje gjør. Men hvem vet? Teknologien forbedrer seg med stormskritt og det er det jeg har litt problemer med.

Så greia er: Skal jeg gå for en ordentlig Dual Core Prosessor, eller en grei Quad Core?

Pc'n skal for det meste bli brukt til gaming og den slags. Ta i betraktning at det er litt fremtidsrettet med tanke på prosessorstøtte til spill (men innen den tid kan det jo hende prosessoren suger)

Har sett litt og dissa er de jeg holder et ekstra øye med:

Dual Core

Quad Core

Hvilke tanker har dere?

Og if you guys don't mind, så kan dere skjekke ut handlelista . Noen innvendinger? NB: CPU er ikke med.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt skal ha de delene i handlevogna, syns jeg du bør gå for e8400. Skal du abs. ha en av de to nevnte, går du for 4kjernern.

Syns uansett du bør vurdere å gå for i7, da det ikke blir for mye ekstra i pris (600), og vil yte veldig mye bedre :)

Lenke til kommentar

Om han klokker litt så vil i7 yte bedre ja.

Men jeg hadde av dine valg sagt at du burde ha kjøpt Q9550 av de der om de passer lommeboka di.

Har selv en Q9450 og en E8600 og ville helst ha 4GHz på Q9450'n men multien er for lav, 9550 har større sjanse for å nå høyere om du ikke gunner for 9650 da.

Uansett, så ser jeg kun fordeler med E8600 @ 4GHz på eldre singeltrådete spill, i moderne titler kjentes faktisk Q9450'n @ 3.2GHz faktisk kjappere enn E8600'n.

Skal nå over på i7 da og slå noen flere fluer i en smekk her, SLi og CF på samme hovedkort blant annet.

Lenke til kommentar
Hvis du absolutt skal ha de delene i handlevogna, syns jeg du bør gå for e8400. Skal du abs. ha en av de to nevnte, går du for 4kjernern.

Syns uansett du bør vurdere å gå for i7, da det ikke blir for mye ekstra i pris (600), og vil yte veldig mye bedre :)

Nei nei, jeg MÅ ikke ha det jeg har i handlekurven. Hvis jeg skal gå for i7, må jeg jo bytte hovedkort til LGA1366, og det hovedkortet støtter DDR3 RAM, og jeg skal ha DDR2, eller må ikke da, så lenge budsjettet ikke sprenges (15k). Så det blir kanskje et problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...