Like clockwork Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Hei. Har tenkt å begynne fiske litt, så med det trenger jeg ei fiskestang. Jeg har tenkt å betale en pris på 1000-2000kr for stang og snelle. Jeg blir primært å fiske i innsjøer, jeg er ikke interesert fluestenger. Noen som har noen gode forslag? Takker så mye for svar Endret 1. juni 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei! Bladet jakt og fiske som vi jegere får i posten (du kan kjøpe det på narvesen i think) har nettopp hatt en test på 7-8" haspelstenger! Hvis du ser etter (bare) stang til ca. 1000 kroner, så var denne best i sin prisklasse: Slate Flexi Creek Lykke til! Lenke til kommentar
NoOb-Jakt Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei. Har tenkt å begynne fiske litt, så med det trenger jeg ei fiskestang. Jeg har tenkt å betale en pris på 1000-2000kr for stang og snelle. Jeg blir primært å fiske i innsjøer, jeg er ikke interesert fluestenger. Noen som har noen gode forslag? Takker så mye for svar Hvilken slukvekt har du tenkt deg ? Har en Mustad stang jeg kanskje skal selge, nypris 2700 kr aldri brukt Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Var å kjøpte meg stang i dag formiddag, ente opp med ei daiwa stang 9`/5-25g, og ei DAM quick super 530 RD snelle til en samlet pris på 1800 kr. Var å prøvde å stanga i dag, uten at jeg hadde store fiskelykken med meg men er fornøyd med stangen Lenke til kommentar
Golden90 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Innser at dette svaret kommer litt sent, men til de som evt. er innom tråden og er på utkikk etter ny stang har jeg en anbefaling: Berkley Series One Skeletor. Kjempelett stang pga. karbon og tåler sluker mellom 7-28 gram. Kombinert med Shimano Exege 1000 haspelsnelle samt fireline sene har man mange gode fisketurer i vente. Jeg dro Horngjel på mn første tur. Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det viktigste er å dimensjonere utstyret etter fisket du skal gjøre.. Kan være morsomt å få halvkilos ørret på ultralett utstyr. Fisker man med grovt utstyr, er det jo ikke noe moro med mindre fisker.. Uansett, holder det ikke med ei stang! (hvis man ikke bare fisker i det samme vannet etter de samme fiskene da....) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Uansett, holder det ikke med ei stang! (hvis man ikke bare fisker i det samme vannet etter de samme fiskene da....) Det er jo ikke alle som har råd til flere stenger da! Det er akkurat som at jeg gjerne skulle hatt en .223, en .308, en .22 og en pumpehagle i tillegg til o/u-haglen min. Men det er jo strengt tatt ikke nødvendig. Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Det bør man isåfall ta seg råd til, hvis man skal få ordentlig glede av fiske. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Så du mener at man må ha mange fiskestenger for at man skal kunne finne glede i fiske? Lenke til kommentar
BraxKung Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, det mener jeg. Hvis man som sagt ikke fisker etter samme arten hele tida da.. Fisker man kun lettspinn etter abbor, ørret o.l holder det med ei stang. Men hvis man fisker litt i havet, litt gjedde og litt ørret på fjellet, holder det ikke med ei stang. Hvor mye glede er det i å dra 4-5 hektos fisker på grov gjeddestang med 0,35 snor? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Det bør man isåfall ta seg råd til, hvis man skal få ordentlig glede av fiske. Som du sikkert ser i det første innlegget, så er jeg ganske nybegynner innen fiske, da ser jeg det ikke som så veldig logisk å til innkjøp av tre fire stenger. Med at jeg bare til nå har fiske innsjøer så holder det i massevis med den stangen jeg har nå, men jeg skal innrømme at jeg begynner å få mer og mer lyst på ei fluestang, men foreløpig er godt fornøyd med min 5-25g haspelstang Endret 12. juni 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 En ting er i alle fall sikkert; skal du på en lengre tur så tar du med en ekstra stang i tilfelle du er uheldig. Jeg fisker med fluestang og man trenger strengt talt ikke 3-4 stenger. Men det blir som alle andre hobbyer, jo mer tid og energi man dedikerer til hobbyen, jo dyrere blir det. En som f.eks har holdt på med RC over noen år har neppe kun ett leketøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå