Gå til innhold

Ny fiskestang til 1000-2000kr.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å begynne fiske litt, så med det trenger jeg ei fiskestang.

Jeg har tenkt å betale en pris på 1000-2000kr for stang og snelle.

Jeg blir primært å fiske i innsjøer, jeg er ikke interesert fluestenger.

Noen som har noen gode forslag?

Takker så mye for svar :new_woot:

Endret av Blueone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har tenkt å begynne fiske litt, så med det trenger jeg ei fiskestang.

Jeg har tenkt å betale en pris på 1000-2000kr for stang og snelle.

Jeg blir primært å fiske i innsjøer, jeg er ikke interesert fluestenger.

Noen som har noen gode forslag?

Takker så mye for svar :new_woot:

Hvilken slukvekt har du tenkt deg ?

Har en Mustad stang jeg kanskje skal selge, nypris 2700 kr aldri brukt

Lenke til kommentar

Innser at dette svaret kommer litt sent, men til de som evt. er innom tråden og er på utkikk etter ny stang har jeg en anbefaling: Berkley Series One Skeletor. Kjempelett stang pga. karbon og tåler sluker mellom 7-28 gram. Kombinert med Shimano Exege 1000 haspelsnelle samt fireline sene har man mange gode fisketurer i vente. Jeg dro Horngjel på mn første tur.

Lenke til kommentar

Det viktigste er å dimensjonere utstyret etter fisket du skal gjøre.. Kan være morsomt å få halvkilos ørret på ultralett utstyr.

Fisker man med grovt utstyr, er det jo ikke noe moro med mindre fisker..

Uansett, holder det ikke med ei stang! (hvis man ikke bare fisker i det samme vannet etter de samme fiskene da....)

Lenke til kommentar
Uansett, holder det ikke med ei stang! (hvis man ikke bare fisker i det samme vannet etter de samme fiskene da....)

Det er jo ikke alle som har råd til flere stenger da!

Det er akkurat som at jeg gjerne skulle hatt en .223, en .308, en .22 og en pumpehagle i tillegg til o/u-haglen min. Men det er jo strengt tatt ikke nødvendig. :)

Lenke til kommentar

Ja, det mener jeg. Hvis man som sagt ikke fisker etter samme arten hele tida da..

Fisker man kun lettspinn etter abbor, ørret o.l holder det med ei stang.

Men hvis man fisker litt i havet, litt gjedde og litt ørret på fjellet, holder det ikke med ei stang.

Hvor mye glede er det i å dra 4-5 hektos fisker på grov gjeddestang med 0,35 snor?

Lenke til kommentar
Det bør man isåfall ta seg råd til, hvis man skal få ordentlig glede av fiske.

Som du sikkert ser i det første innlegget, så er jeg ganske nybegynner innen fiske, da ser jeg det ikke som så veldig logisk å til innkjøp av tre fire stenger.

Med at jeg bare til nå har fiske innsjøer så holder det i massevis med den stangen jeg har nå, men jeg skal innrømme at jeg begynner å få mer og mer lyst på ei fluestang, men foreløpig er godt fornøyd med min 5-25g haspelstang ;)

Endret av Blueone
Lenke til kommentar

En ting er i alle fall sikkert; skal du på en lengre tur så tar du med en ekstra stang i tilfelle du er uheldig.

Jeg fisker med fluestang og man trenger strengt talt ikke 3-4 stenger. Men det blir som alle andre hobbyer, jo mer tid og energi man dedikerer til hobbyen, jo dyrere blir det. :whistle:

En som f.eks har holdt på med RC over noen år har neppe kun ett leketøy ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...