Gå til innhold

HTC touch diamond 2 eller Touch HD

Anbefalte innlegg

hei

skal ha meg touch telefon og har sett mye på Touch HD, men oppdaga her om dagen at det ikke va mye forskjell på diamond 2 og touch HD. er det noen som har erfaring eller vet om nån forskjeller?

og sist, kan jeg legge inn TomTom sitt gps-programm på Touch HD?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størrelsen og at HD har minijack innebygd er i hovedsak forskjellene. Diamond 2 får riktignok en offisiell oppdatering til Windows Mobile 6.5 fra HTC (mens det enkelt kan fås tak i uoffisiellt til HD). Og ja, TomTom fungerer på begge.

Lenke til kommentar

tips til deg, ikke kjøp touch!!! i hvertfall ikke om du skriver mye meldinger!!!

touch er stilig den første uka, eller måneden, men når du har brukt touch en stund oppdager du fort at det ikke er så stor suksess alikevell!!, klarer aldri å skrive like fort med touch som med taster. skriver du lite meldinger derimot så går det greit, men selv da er touch slitsomt. :thumbdown:

til slutt.. om du alikevell skal ha touch, kjøp deg nå for all del en telefon med en kombinasjon av touch OG TASTER, :thumbup:

Lenke til kommentar

Det der er da helt subjektivt. Har selv en Touch HD og så lenge jeg ikke løper rundt fungerer det da fint å skrive på den. Fulltastatur kombinert med touch er selvfølgelig prima, men det går igjen ut over størrelsen på telefonen (og ofte pris). Ved navigering, som ved surfing, er touch mye bedre.

Lenke til kommentar
Det der er da helt subjektivt. Har selv en Touch HD og så lenge jeg ikke løper rundt fungerer det da fint å skrive på den. Fulltastatur kombinert med touch er selvfølgelig prima, men det går igjen ut over størrelsen på telefonen (og ofte pris). Ved navigering, som ved surfing, er touch mye bedre.

men som jeg sa, det vil aldri bli like bra som taster... selv er jeg avhengig av å ha en telefon som er enkel å skrive meldinger på. en ting til, touch kombinert med bil er ikke noe stas for å si det enkelt!!!

Lenke til kommentar

Nå kjøper man seg gjerne ikke en smarttelefon hvis man kun er ute etter å sende sms. Det finnes mange områder der touchtelefoner er bedre enn telefoner uten touch. Når det kommer til bil er ikke telefoner med touch noe dårligere her enn ellers. Man sitter jo rolig, så jeg ser ikke helt problemet. Sjåføren har jo uansett ikke lov til å fikle med telefonen under kjøring. Og forresten, når det kommer til bil og navigasjon, så er jo touch overlegent.

Lenke til kommentar
Nå kjøper man seg gjerne ikke en smarttelefon hvis man kun er ute etter å sende sms. Det finnes mange områder der touchtelefoner er bedre enn telefoner uten touch. Når det kommer til bil er ikke telefoner med touch noe dårligere her enn ellers. Man sitter jo rolig, så jeg ser ikke helt problemet. Sjåføren har jo uansett ikke lov til å fikle med telefonen under kjøring. Og forresten, når det kommer til bil og navigasjon, så er jo touch overlegent.

har du prøvd å skrive med HTC diamond og kjøre bil samtidig??? ikke lett, da er det nok lettere med knapper uansett. jada, det finnes mange områder der touch telefoner funker godt, men ikke mange plasser der touch er overlegent. eneste tingen touch kan funke bedre på er som du sier navigasjon, og ved surfing på nett, ellers er touch langt mere tungvindt enn det knapper er.

edit: finnes smarttelefoner uten touch og da....

Endret av walt1brg
Lenke til kommentar

Fikle med telefonen samtidig som man kjører bil er hverken lovlig eller en lur ting. Når det kommer til navigering er touchtelefoner mye bedre. Istedenfor og måtte bla rundt setter man bare fingern på det programmet /filmappa man vil åpne, teksten man vil markere eller linken til nettsiden man vil innpå. En annen fordel med de aller fleste touchtelefoner er at de har en større og bedre skjerm som gjør de overlegne andre telefoner uten touch på lesing av e-post og surfing, bilde/filmtitting og liknende. Skriver man mye er selvsagt taster å foretrekke, men jeg kommer aldri til å gå tilbake til en telefon helt uten touch.

Det med smarttelefonen er jo det som diskuteres i denne tråden, hvis du ikke har fått med deg det.

Lenke til kommentar
har du prøvd å skrive med HTC diamond og kjøre bil samtidig??? ikke lett, da er det nok lettere med knapper uansett.

Det er et latterlig argument, løsningen er jo ganske enkelt og ikke sende sms mens du kjører. Så slipper omverdenen å bli utsatt for den faren en ukonsentrert sjåfør utgjør.

Lenke til kommentar

Er jo tåpelig å skrive det innlegget når trådstarter har bestemt seg for en touchtelefon. Hadde han vært usikker hadde det vært noe annet.

Lurer på det samme jeg også. Har bestilt en D2 fra elkjop.no, men ser brukte for samme prisen. Så legger denne til i mine innlegg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...