Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Trenger hjelp til kjøp av ny bil. maxpris 150K

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hver dag i en god stund gått gjennom nesten alle biler på både finn og autodb for å lete etter et bra tilbud.

Jeg har letet etter en bil som er i relativt bra stand, med lav kilometer og som vil holde ut en god stund.

Nå har jeg funnet en som ser ganske bra ut. VW Passat @ finn.no

Skal ringe og avtale med selger i morgen.

edit: Den var solgt!

Hva tror dere om dette tilbudet?

Jeg har hatt tidligere en Opel Calibra, og som dere da skjønner er jeg VELDIG lei av å ha konstant feil med bilen og for å ikke snakke om rust. :p Så jeg vil ha noe som holder.

Er lærling, så derfor har jeg ikke råd til å holde på med så mye reperasjoner. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser grei ut den :)

men... du må forhandle (forlange) mer enn 3 mnd/3000 km garanti..

siden bilen har lav km, bør du sjekke datostemplingen på vinter dekka... krev nye dekk om de er mer enn 3 år gamle..

Endret av joka
Lenke til kommentar
Nå er det mye feil med forstillingen på Passat da.. Og 1,6 drar ikke akkurat skinnet av pølsa ;) Gå for en TDI du, eller en annen bil.

Hva mener du med forstillinga? (Lite peiling på bil)

Så lenge det er over 100hk på bilen så skal jeg nokk klare meg. Dessuten så blir jo både bilen og forsikringa dyrere ved større motor.

Noen andre som har erfaring med disse bilene? evt. andre feil / problemer jeg bør være obs med på disse?

Har sett litt på nyere Opel Vectra. 2002 mod. og oppover. Ser de ligger på samma prisklasse som denne. Hvordan er de mtp. holdbarhet og andre ting?

Er desperat etter å få skaffet meg bil nå.. Faen så kjedeligt uten. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar
Spesifiser deg litt mer, så blir det sikkert enklere å tilfredstille ditt behov. :)

Maxpris: Helst ikke over 150K.

Biltype: Godtar både Sedan og stasjonsvogn. Bare den ser grei nokk ut.

Motor: Ikke under 100hk

KM stand: Ikke over 100K

Års modell: Nyest som mulig. 2002++

Vil og helst unngå hvitt interiør. :p

Selv har jeg mest lyst på BMW. E46 eller noe. Men disse blir vell kanskje litt dyr for mitt behov.

Lenke til kommentar

Litt grei motor handler ikke bare om fart eller glede. Like mye handler det om komfort og sikkerhet. Komfort pga man har en motor som drar godt og kommer fort opp i fart, og sikkerhet ved f.eks forbikjøring eller når man skal dra tunge lass, slipper å sinke trafikken.

Lenke til kommentar

Grunnet til det er vell fordi det er de som er billigst. Selvfølgeli har jeg lyst på litt stor motor og, men da blir igjen prisen mye høyere.

Bilen jeg har nå, som er gåen, var på 115hk, og synest at det var akkurat nokk. Så 100hk kommer til å bli litt "kjedelig" for å si det sån. Men jeg vil heller ha en bil som er billig, bra kvalitet og god komfort. Enn en dyr bil med stor motor og som sluker bensin. :p

Fattern har en liten bil med 70hk eller noe å fy faen det er irriterende og ta forbikjøring med en så daff motor.

Har dog sett litt på Opel sine nye Vectra, som jeg nevte lengre opp i tråden. De ligger på en samma prisklasse og har en 120-130hk. Det tror jeg vil passe meg utmerket. Men da spørs det igjen. Hvordan er de bilene da? Forrige bil var Opel og den har jeg lyst til å slå ihjæl med en slegge, så jeg er litt skeptisk til Opel. :p

Endret av Svartasmeden
Lenke til kommentar

Har du kone og barn siden du skal ha bil type familie? Forstår ikke at en 19-åring kikker på VAG! Det er nå du har sjansen til å eie noe morsomt gutt! Stasjonsvogn blir du tvunget til å kjøpe senere i livet!

Ta en titt på noen av de her:

Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo Fyller kanskje ikke ønsket om lave vedlikeholdskostnader. Liten V6'er + turbo passer ikke superbra sammen når det kommer til vedlikehold.

Smart Roadster Coupé Under 100hk, men minst 100 ganger morsommere å kjøre enn en Passat eller lignende. Få biler som har bedre kjøreegenskaper enn denne.

Porsche 944 Turbo Sikkert dyr å forsikre i ditt navn, men driftsikker som en Toyota ;)

Endret av eimelb
Lenke til kommentar
Audi er faktisk de eneste bilene jeg synest ser bra ut som stasjonsvogn. Men litt senk og breie 18" dekk så ser de ganske tøffe ut, imo. :)

Såfremt vi ikke snakker om nyeste generasjon Audier (antar du snakker om A4 først og fremst) så ser de jo relativt kjipe og anonyme ut. Utrolig lite som faktisk skiller dem fra Passat; omtrent bare merket i grillen... Hvis du absolutt skal ha familiebil, gå for BMW. De ser jo i alle fall ungdommelige ut og er uten sammenligning best å kjøre! Tenk bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...