Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vannet holder 26 grader der ute. Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 ....men det er ikke sterke strømmer, bølgehøyder på 1-2 meter og snart 1 uke siden? Kunnskap, folkens! Logikk og realisme. Mangelvare? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg tror de framdeles bruker tape, men det er sammen med lagring på harddisk/solidstate minne. Er nok endel eldre fly som flyr med tape-recordere enda, men har ikke hørt om dette i kombinasjon med digital lagring før. A330 har en digital flight recorder. Jeg har fløyet A330-A340-A320,321+B767-200 B767-300. B737 classic og NG, er currently rated på alle nevnte typer som kaptein, har på nåværende tidspunkt ingen anelse om hva som gikk galt. (for å være helt oppriktig tror jeg ikke at noen andre kan gi mere spesifike svar enn det som har kommet frem i denne tråden til nå) Hvordan er strømforsyningen i flyet lagt opp, til flight control computerne? Hvis alle DC-bus'ene detter ut, er det framdeles en eller flere computer som er koblet hot til batteriet? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 De burde ha en mekanisk "bækk øpp". F.eks hydraulikk til flapsene og roret. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) De burde ha en mekanisk "bækk øpp". F.eks hydraulikk til flapsene og roret. Rorflatene er hydraulisk drevet, det "må" de være med tanke på kreftene som er involvert. Er styresignalet til servoaktuatorne som beveger roret som er elektrisk (bortsett fra stabiliser trim og sideroret). Hvis det utenkelige skjer, og man mister all power, vil du kun sitte igjen med kontroll av sideror, og trim av stabiliser. Vil tro det er ekstremt vanskelig å håndtere maskinen i dårlig vær da. Endret 5. juni 2009 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 De burde ha en mekanisk "bækk øpp". F.eks hydraulikk til flapsene og roret. Rorflatene er hydraulisk drevet, det må de være med tanke på kreftene som er involvert. Er styresignalet til servoaktuatorne som beveger roret som er elektrisk (bortsett fra stabiliser trim og sideroret). Hvis det utenkelige skjer, og man mister all power, vil du kun sitte igjen med kontroll av sideror, og trim av stabiliser. Vil tro det er ekstremt vanskelig å håndtere maskinen i dårlig vær da. Jeg tenkte helt fra cock pit og ut. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 fnis Fnis...? Du kan ikke bare ha elektronikkabler. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 fnis Fnis...? Du kan ikke bare ha elektronikkabler. Er sånn det er. Er ingen fysisk forbindelse mellom stikken til piloten og rorflatene. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dette er kanskje litt OT men. Den beryktedet 'black box' hvor på flyet er den boksen plassert? Tenkte at det hadde vært bedre om den f.eks ble 'skutt ut' rett før flyet traff vannet/bakken. Vet ikke hvor stor den er men det burde vell være mulig for å få den skutt ut, siden jeg regner med at det er mye større sjangse for å finne den igjen. Har kanskje blitt spurt før. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Feilkoder som på en moderne bil. Men hva betyr de? Lenke til kommentar
different Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Hvis gud ville at vi skule fly, ville han gitt oss vinger. Hvis Gud hadde eksistert og ikke ville at vi skulle fly, ville det er ikke vært mulig mtp fysiske lover. Hvis Gud hadde eksistert og ikke ville at vi skulle fly, ville han gitt oss røtter. Hvis Gud hadde eksistert, hvorfor skulle vi ikke få lov å fly? Han skapte oss jo tross alt med en brukbar hjerne og fri vilje. Hvis Gud hadde eksistert og ikke ville at vi skulle fly, hvorfor skulle vi få kjøre bil, ta toget, snakke i mobiltelefon? Hva faen. Endret 5. juni 2009 av different Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vannet holder 26 grader der ute. Sikker på at det er så varmt? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vannet holder 26 grader der ute. Sikker på at det er så varmt? Jepp, bare sjekk google earth og ta inn bøye-data for hav. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 SMS-ryktene viste seg å være tull. Det burde journalistene skjønt umiddelbar om de hadde kunnet noe om teknologi, og ikke bare om Karl Marx. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Når ble Bermuda-triangelets grenser slått fast? Det er hvertfall ikke så langt i fra dette. Samme havområder. Kan flyet ha blitt "kidnappet" av utenomjordiske? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Vannet holder 26 grader der ute. Sikker på at det er så varmt? Jepp, bare sjekk google earth og ta inn bøye-data for hav. Hvor gjør man det? Finner ingenting under hav eller vær =/ Edit: Der kom det ja, tok litt tid. Heh. Endret 5. juni 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dette er kanskje litt OT men. Den beryktedet 'black box' hvor på flyet er den boksen plassert? Tenkte at det hadde vært bedre om den f.eks ble 'skutt ut' rett før flyet traff vannet/bakken. Er vanlig at denne er plassert baki halen, slik at det er størst sjans for at den overlever en krasj. Den er på størrelse med en sko-eske. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hva slags signaler er det den sender ut egentlig? Er det GPS koordinater eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå