Gå til innhold

[Løst] HJELP! Hvordan skal vi flytte?

Anbefalte innlegg

Om 20 dager flytter jeg og typen til Oslo. For tiden bor vi i Narvik, Nordland. Vi har ikke bil, og ikke råd til å leie en heller. Noen som har noen peiling på hvordan vi skal få fraktet tingene våre nedover?

Vi har kun 5 bananesker + 2 fjellsekker og en søppelsekk med klær. Det som er så vanskelig er at mange flyttebyråer tilbyr ikke frakt av så lite over en så lang avstand, samtidig som NSB f.eks. ikke vil la oss reise med så mye bagasje. Noen som har gjort dette før eller kjenner til noen muligheter?

Kine:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis et flyttebyrå skulle være villig til å frakte det, vil det virkelig bli billigere en å leie en varebil ? Er det ingen mulighet å låne penger av noen til leiebil ?

Dere kan også sjekke hva det koster å sende kassene med UPS og DHL og lignende.

Lenke til kommentar
Hvis et flyttebyrå skulle være villig til å frakte det, vil det virkelig bli billigere en å leie en varebil ? Er det ingen mulighet å låne penger av noen til leiebil ?

Dere kan også sjekke hva det koster å sende kassene med UPS og DHL og lignende.

Tusen takk for forslaget, disse selskapene hadde jeg ikke tenkt på engang! Skal sjekke dette ut:)

Lenke til kommentar

Åh! For en flott idé. Dette sjekker jeg vel ut med de lokale leiebil-selskapene vil jeg tro? Jeg gjør det. Det viste seg at DHL og UPS desverre blir for dyrt, kom opp i 4000 kr. Så jeg er fremdeles på utkikk etter nye tips:)

Lenke til kommentar

Pakk allt i bagger å ta det med på toget! Har hatt med meg 3 store bagger + 1 sekk før ingen som sier noe på det.

Trikset: Lurt å ha noen som kan hjelpe dere inn på toget med allt sammen, dermed ser det ut som om dere bare har 2 bagger hver! "Hjelperne" hopper av når toget skal gå. Når dere kommer til Oslo blir dere hevet ut uanasett.

Hvis dere skal bytte tog mange ganger, kan dette bli litt tricky...

Denne metoden er godkjent og utprøvd av meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...