Kate1 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Hei, Jeg skriver dette emnet på bakgrunn av at jeg i det siste har blitt mre og mer oppmerksom på forfatternes bruk av virkemidler i bøkene sine. Et sånt virkemiddel er sammenlikninger f. eks: "Øynene hennes var svarte som døden selv." Spørsmålet mitt er da det følgende: Av alle sammenlinkniger dere har lest, hva er deres favoritt? Håper på rask tilbakemelding Endret 1. juni 2009 av Kate1 Lenke til kommentar
Sanjar Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Favoritten til Stephen King, tatt fra en ukjent kriminalbok er: "It was darker than a carload of assholes." når detektiven går inn på et mørkt rom Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Eg veit at eg har lest mange morosame slike i bøker, men eg kjem ikkje på ein einaste ein. Lenke til kommentar
Kate1 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Ingen flere? Kom igjen da folkens, leser dere ikke bøker? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Jo men du påtvinger meg å huske alle som jeg har lest og når jeg sitter da fremfor Diskusjon.no, med boka langt unna, kommer jeg ikke på et døyt. Logger jeg av, kommer jeg på mange. Det er noe med diskusjon.no som sletter alt slikt innhold fra den lille primitive hjernen min Endret 7. juni 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 "As nervous as a nine-tailed cat in a room full of rocking-chairs" "As nervous as a one-legged man in an ass-kicking contest" Mener begge er fra opptil flere Stephen King-bøker. Lenke til kommentar
Kate1 Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 okay, tar en som egentlig ikke er fra litteraturen så vidt jeg vet, men en kommentar fra læreren min på en tekst jeg skrev en gang: "Lang som et vondt år" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå