Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke fram noe bilde på skjermen :S

Anbefalte innlegg

Heisann!

På pcen har jeg koblet til en Samsung 40" lcd tv via et DVI-HDMI adapter og en Samsung 19" vanlig pc skjerm koblet til med DVI kabel. Skjermkortet er et Gainward GeForce 7800GT. Her om dagen da jeg skulle slå på pcn så kom det ikke noe bilde. Den funka helt fint da jeg slo den av dagen før. Det har skjedd litt sånn før også at plutselig så kommer det ikke noe bilde, men da jeg bare bytta om på koblingene på skjerm kortet så har det funka igjen. Men nå har jeg prøvd det meste, men ingenting hjelper :S

Har dere godtfolk noen tips å komme med ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta ut RAM, hvis du har 2 brikker, prøv gjerne bare med et. eller bytt litt om på dem. jeg har hatt det samme problemet, og av en eller annen grunn så fikser det problemet.

Ellers så kan du jo kansje tenke tanken at skjemkort er ødelagt, eventuelt prøv et annet.

me tanke på at du har koblet opp mot tv og PC så kan innstillingere gjøre at ingen av skjermene får bilde v/ oppstart. prøv å leit deg fram til "F8 menyen" uten at du ser noe kan være problematisk. men skriv ned va du må trykke på, fra en annen PC som fynker..

Tingen me at når du kommer deg i F8Menyen, da kan du prøve å få PCen i Safemode, eller eventuelt "Last good known configuration"... slik skjermene blir tilbakestillt.

håper noe av dette kan være til hjelp.. sjekk opp litt av det.. hvis ikke noe av det fynker gi beskjed:)

Endret av hustlin
Lenke til kommentar

Takk for tips! :)

Nå har jeg prøvd å ta ut ram, prøve å bytte til en annen ram slot, koble fra hd, cd rom osv. men ingenting hjelper :s

Men de innstillingene jeg har brukt på tv/skjerm har da funket bra i flere mnd, kan de da bare plutselig forandre seg da ?

Og ang komme inn i bios så er vell de kansje litt forskjellig fra data til data? Den jeg har problemer med nå har et asus hk, mens denne bærbare jeg bruker nå vet jeg ikke. Så ikke sikkert det er samme opplegget ?

Også en annen ting jeg la merke til når jeg fikla med pcn nå var at det kom en merkelig svak lyd fra strømforsyninga, men vet ikke om den kom når problemet startet da. Syns uansett det er litt rart vist strømforsyninga er problemet, for den er ikke så gammel. Er vell rundt en 7-8mnd gammel Mist strømforsyning. Og kan itilfelle den være problemet til at skjermen er svart ? Den gir jo strøm til alt og starter opp. Skjerm kortet suser og går også forresten.

any ideas ? :)

Lenke til kommentar

Vel da har jeg kansje funnet feilen tror jeg.

Testet med en gammel 20-pins strømforsyning jeg hadde, og trur du jammen ikke det kom noe på skjermen da :p

Så går utifra at jeg får handle meg en ny strømforsyning gitt, merkelig. For den jeg hadde tidligere røyk også :S Så kjøpte en dyr MIST PSU, den som er gåen nå, for kansje 7-8 mnd siden. Noen av dere som vet om det er garranti sak?

Men et spørsmål, går det ann å bruke den gamle 20-pins PSU'en bare foreløpig til jeg får kjøpt meg en ordentlig 24-pins ?

Lenke til kommentar

Angående garanti så vil jeg tro du får det, så lenge det ikke er "din" feil... du kan jo sjekke opp med produsenten, hvilke vilkår og hvor lang garanti dem har på produktet..

Når det gjelder PSUen, så har jeg forstått det slik at det gjør ikke noe så lenge du går nedover. Fra 24 pins til 20 pins. Men jeg er litt usikker på saken, så du bør kanskje google det litt ekstra.

(Da jeg mente det med F8menyen så er det noe som windows har (ikke inne i bios)

så lenge du har samme operativsystemet på pcene så er det helt likt med den menyen, men du fiksa jo problemet, så det var ikke så viktig, men måtte bare si det, hehe)

Endret av hustlin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...