alexo89 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har kjøpt meg ny bil i dag :=) den har ikke skilter enda Men saken er at jeg har en privat vei som er ca 100 meter lang eller noe, husker ikke. Har jeg lov til å kjøre uten skilter på min private vei uten å bryte loven? Vil bare teste bilen og øve meg på rygging og slikt Takker for alle svar Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nei, det har du ikke lov til. Dersom du har tatt førerkort burde du også vite hva veitrafikkloven sier om dette. Lenke til kommentar
alexo89 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Er på øvelseskjøringsfasen. Men det er jo privat vei. Rart at man må ha skilter på sin egen vei Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Såvidt jeg vet gjelder bare veitrafikkloven offentlig vei med vanlig ferdsel? Privat 'vei' ved siden av huset er vel lov? Eller har man ikke lov å flytte bilen inn og ut av garasjen? (Teoretisk sett). Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nei, privat eller ikke har man ikke lov til å gjøre som beskrevet. Ei heller "flytte inn i garasjen", teoretisk sett. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Vegtrafikkloven gjelder overalt. Du har nok ikke lov å flytte bilen uten skilter. Ikke lov å taue den heller. Kjipt regelverk i Norge ja. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Gi beng. Jeg kjørte seks måneder før jeg fikk lappen. Lenke til kommentar
alexo89 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Rart, mener no jeg kan kjøre uregistrert på privat vei.. noen som vet fakta om dette? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hva med å lese ... vegtrafikkloven? Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Rart, mener no jeg kan kjøre uregistrert på privat vei.. noen som vet fakta om dette? Du kan ikke kjøre uregistrert på privat vei! Veitrafikkloven gjelder der også. Veitrafikkloven gjelder OVERALT. Til og med på bane.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå