Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ArmA eller operation flashpoint?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv ikke den nyeste monsterpc kan kjøre OFP med alle instillinger på maks. Dette fordi instillingene i options ikke er like begrenset som de fleste andre spill. Bare la grafikkinstillingene stå på default, eventuelt øk litt der du ser nødvendig, så burde det gå bra.

Når det gjelder OFP mot Arma så er det vel mye det samme spillet oppdatert, OFP er litt bedre på AI kontroll og ett par småting, men i de aller fleste aspekter er Arma bedre, forutsatt at du har en gjennomsnittlig gamer pc å kjøre det på.

Nå kommer forresten Arma 2 snart.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1040581

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Krever OFP virkelig så mye av datamaskinen? Har OFP CWC på min laptop/craptop og kan kjøre det på nesten best grafikk. Skal sies at det lagger en del når jeg "ser på" skog, men ellers glir det bra.

Er det vanlig at OF lagger? Min PC takler crysis på max, men ikke OF?

Er dette sant? OFP sin grafikk er jo rass sammenlignet med Crysis sin! Er det en grafikk-patch jeg har godt glipp av?

Ville forresten ventet på Arma 2. Kommer 19. juni. Jeg er veldig sikker på at det er bedre enn både Arma og OFP! :)

Lenke til kommentar

Hvor mye du ser er jeg ikke sikker på, men jeg mener å huske at view distance slideren endte på > 7 km?

Mumba: jo, når maskinen skal laste inn flere kilometer med, la oss være ærlige, ikke helt optimalt kodet map, så krever det sitt av PCen :)

Du har sannsynligvis ikke rørt slideren for view distance da jeg mente den kom med Resistance pakken? eller iallefall ble patchet inn da.

Lenke til kommentar
Er det vanlig at OF lagger? Min PC takler crysis på max, men ikke OF?

Er dette sant? OFP sin grafikk er jo rass sammenlignet med Crysis sin! Er det en grafikk-patch jeg har godt glipp av?

Hvor pen du oppfatter at grafikken er, er ikke nødvendigvis et godt mål på hvor mye prosesseringstid som kreves av skjermkortet for å tegne grafikken. Crysis og OPF tilhører helt forskjellige generasjoner når det gjelder grafikkteknologi og kan nesten ikke sammenlignes. Jeg vil tro at Crysis er mer finpusset og man har jobbet generelt mer med at Crysis skal se flott ut, men likevel ikke drepe PCen din. OPF derimot inneholder nok en del gammel og tung programkode som gjør grafikken spesielt vanskelig å kjøre i enkelte situasjoner, f.eks når det er mye vegetasjon. Grunnen til dette er nok at det er 6-7 år mellom spillene, og utviklerne av disse to spillene har hatt helt forskjellig fokus på hvor de legger inn arbeidet sitt. Grafikken var ikke det som skulle selge OPF.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...