Gå til innhold

Om The Matrix er virkelighet?, og ville DU brydd deg da?

Eriond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig, så tror jeg vel verken på at verden er skapt av en programmerer eller en gud, men det har jo ikke noe å si i denne diskusjonen...

Hvis den så hadde vært datastyrt, så ville jeg vel levd som nå, og levd livet så godt som det gjøres, uten å ødelegge fremtiden min eller andres :D

Litt morsom teori faktisk...

Lenke til kommentar
Du har vel ikke tilfeldigivs lest siste nr. av Ilustrert Vitenskap?

hehe, stod noe greier om detta der...

Er nok siste nummer av Illustret Vitenskap han har lest. Leste nøyaktig det samme der, i går faktisk. Men det er en interessant tanke. Stod også der at blant andre Einstein var dypt forundret over at det som skjer i verden kunne beskrives med enkle formler. Vi får vel begynne å se etter "bugs" i programmet :wink: Hvis det var noen liknende Microsoft som hadde skapt vår verden viruellt, hadde det nok ikke vært noe problem :D

Hehe, "vræææææl, BSOD!"

Lenke til kommentar

hmm, er det noen som husker hu dama i rød kjole som går forbi Neo og han andre kisen som den hacker-duden i The Matrix har lagt inn i programmet?

I så fall viss det er sånn at vi lever i en programmert verden, så kunne ikke jævel'n lagt inn noen flere sånne???

Lenke til kommentar

Det er enkelt og greit ikke så enkelt, greit at alt her på jorden kan løses matematisk, men andre plasser så er lovene HELT annerledes og det er ikke sammenheng mellom ditt og datt. F.eks hvordan svarte hull kan løses matematisk har ingen klart å finne ut. Det er en teori at det finns fler enn 3 dimensjoner, noe som jeg faktisk tror på selv. Vårt blott øye ser ikke så allverden, så det kan godt hende at det finns flere dimensjoner som vi ikke "har oppdaget".

Lenke til kommentar

Kanskje vi om ganske mange tusen år lager slike datamaskiner som kontrollerer/skaper folk. Og at de folkene som er flere tusen år frem i tid har slike maskiner og kontrollerer oss som lever i fortiden? :-?

Nei huff, nå ble det bare surr :oops:

Lenke til kommentar
Det er enkelt og greit ikke så enkelt, greit at alt her på jorden kan løses matematisk, men andre plasser så er lovene HELT annerledes og det er ikke sammenheng mellom ditt og datt. F.eks hvordan svarte hull kan løses matematisk har ingen klart å finne ut. Det er en teori at det finns fler enn 3 dimensjoner, noe som jeg faktisk tror på selv. Vårt blott øye ser ikke så allverden, så det kan godt hende at det finns flere dimensjoner som vi ikke "har oppdaget".

Du har et poeng der, Basus :yes:

Lenke til kommentar
det er nok bare noen som gleder seg litt for mye til matrix 2,

selv om at en ikke kan utelokke tanken, så tror ikke jeg på det for fem øre og en bugg.

Det var ikke mange som trodde jorda var rund heller :wink:

Grunnen til at menneskene trodde jorda var flat, var jo at de "så" jo at den var flat. Og hvis den hadde vært rund, hadde de jo falt av.

Poenget mitt er at det er mye vi mennesker ikke kan se med det blotte øyet.

Lenke til kommentar

Skal egentlig være veldig mye som klaffer for at det ikke skulle bli unaturlig. Hvordan ta hensyn til menneskers uberegnelighet f.eks.

En annen ting jeg kom til å tenke på:

Dersom datamaskiner styrer, Hvorfor har Bill Gates og Microsoft fått fritt spillerom da? :o De kunne jo med letthet gitt oss noe bedre.

Kanskje de har lite utviklet humor? :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Tror jeg ville ha hacket dette systemet og byttet ut penis-size parameteret mitt med noe A`la "en gylden halvmeter".. den hadde hatt godt av en 5-10 cm til tror jeg.... :wink:

Beret

Lenke til kommentar

poenge er at dette er sugd ut av matrix,,,

for min del så ville jeg ikke ha vært helt, for alt du vet er det sanne univers teletubbis land,,, og hvor artig er det ikke å spise gugge hele dagen lang,,, jævla kjipt også, å være helten som redde menneskene fra fangenskap, når du er forbunnet med farger og humoseksualtitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...