Fingolfin Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Privatliv vil jeg tro alle har nok av, men liv tror jeg det er mange som mangler! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Tenk om du var flink hacker da, så kunne du satt in DEN dama, for så å gå inn sjøl og kose med ho Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Tenk om du var flink hacker da, så kunne du satt in DEN dama, for så å gå inn sjøl og kose med ho Hvis det er målet ditt kan man jo like så greit leie en "yrkeskvinne". AtW Lenke til kommentar
Term Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Tenk om du var flink hacker da, så kunne du satt in DEN dama, for så å gå inn sjøl og kose med ho Gi dataverden litt lenger tid med VR, så blir det nok fremtidas betaltjeneste. Tror noe det er mange "geeks" som venter på det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Joa, men vist du hacker matrix sjæl kan du jo bestemme nøyaktig åssn hu ska vere Kan til og med sette inn folk du kjenner - for å kose, eller du setter in en stygg lærer for å plage livet av han (bokstavelig talt) Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Bare tenk etter, universet er UENDELIG stort Legg frem et bevis for det og ditt navn vil bli hugget inn i stein og du vil stå i historiebøkene i evig tid. Dessuten, han/det som skapte alt, eller om det har skapt seg sel , har jo ALLTID eksistert... Og det har du fra hvor? Vedkommende må ha eksistert lenger enn oss, men ikke nødvendivis evig. Det er jo helt logisk at universet er uendelig stort. Skal det liksom stoppe opp et sted?Det går ikke. NOE har ALLTID eksistert, uansett hva du tror på. Det er jo også helt logisk. "alt" begynnte ikke bare på et tidspunkt, det kan det umulig ha gjort. Skjønner poenget? Lenke til kommentar
Kel Sha'in Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det er jo helt logisk at universet er uendelig stort. Skal det liksom stoppe opp et sted?Det går ikke. NOE har ALLTID eksistert, uansett hva du tror på. Det er jo også helt logisk. "alt" begynnte ikke bare på et tidspunkt, det kan det umulig ha gjort. Skjønner poenget? Ikke heeelt enig. Noen lure huer har klart å regne seg fram til universets alder med en feilmargin på ett par prosent. I min bok, hvis noe har en endelig alder så har det startet ett sted. Hvis ikke ville vel universet vært uendelig gammelt? Dessuten, følgende spørsmål dukker opp: Hvis du f eks bor inni en kule og reiser rundt "kanten" til du kommer tilbake til utgangspunktet, er da kulen uendelig stor? Siden du ikke har funnet noen ende mener jeg... Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Det er jo helt logisk at universet er uendelig stort. Skal det liksom stoppe opp et sted?Det går ikke. NOE har ALLTID eksistert, uansett hva du tror på. Det er jo også helt logisk. "alt" begynnte ikke bare på et tidspunkt, det kan det umulig ha gjort. Skjønner poenget? Ikke heeelt enig. Noen lure huer har klart å regne seg fram til universets alder med en feilmargin på ett par prosent. I min bok, hvis noe har en endelig alder så har det startet ett sted. Hvis ikke ville vel universet vært uendelig gammelt? Dessuten, følgende spørsmål dukker opp: Hvis du f eks bor inni en kule og reiser rundt "kanten" til du kommer tilbake til utgangspunktet, er da kulen uendelig stor? Siden du ikke har funnet noen ende mener jeg... Det var det jeg sikta fram til, at universet er uendelig gammelt. Bra eksempel det med kula forresten, men så kommer det et annet spørsmål, hva er utenfor kula? Er det mulig at det ikke finnes "noe"? Hvordan ville det "noe" sett ut da isåfall? Eller sagt på annen måte, hvordan ville "noe" ikke sett ut? Vet ikke om det er jeg som er litt på feilspor, men er det ikke ganske "logisk" at noe alltid har eksistert? Selv om det har vært en slags "begynnelse", så måtte det ha vært noe før det uansett om man tror på gud eller ikke. Hvis universet har en slags "kuleform", hva finnes utenfor "kula" da? Blir helt rar i hodet av å tenke på det :-? Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 jeg villle ikke brydd meg om verden ikke er virkelig, som i Matrix Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Er det mulig at det ikke finnes "noe"? Hvordan ville det "noe" sett ut da isåfall? Eller sagt på annen måte, hvordan ville "noe" ikke sett ut? Vet ikke om det er jeg som er litt på feilspor, men er det ikke ganske "logisk" at noe alltid har eksistert? Vist du skal begynne å kverulere så grovt, så vil eg gjerne ha et fornuftig svar på: Korleis ville en heilt ny farge sett ut? Ville den fargen dekke "ingentinget" utafor universet? Ka består ingenting av? Kan du bevise dine teorier? Ka er det egentlig å eksistere? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Visse ting som vi ennå ikke har (mot)bevist, er det egentlig best at vi aldri (mot)beviser heller! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 d e litt merkl at me finne opp masse pcar så tar dei øve så sende dei oss inn i ein verden for og trekka strøm ut av oss så finne me opp pc der dei sente oss så går de i ein loop Men kofer sko pcane skapa ein verden t oss vist d hadde vore sikrare å berre slå oss bevistlause å holda oss sån (å trekka strømm ut av oss) Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Verden kan ikke være uendelig stor ? Dermed har det ikke blitt laget noe ute i dette tomrommet ? Og nar me reiste til maanen saa va d en expansjon pack som ble utgitt Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Det er jo helt logisk at universet er uendelig stort. Skal det liksom stoppe opp et sted?Det går ikke. NOE har ALLTID eksistert, uansett hva du tror på. Det er jo også helt logisk. "alt" begynnte ikke bare på et tidspunkt, det kan det umulig ha gjort. Skjønner poenget? Ikke heeelt enig. Noen lure huer har klart å regne seg fram til universets alder med en feilmargin på ett par prosent. I min bok, hvis noe har en endelig alder så har det startet ett sted. Hvis ikke ville vel universet vært uendelig gammelt? Dessuten, følgende spørsmål dukker opp: Hvis du f eks bor inni en kule og reiser rundt "kanten" til du kommer tilbake til utgangspunktet, er da kulen uendelig stor? Siden du ikke har funnet noen ende mener jeg... De har regnet ut tiden etter Big Bang, hva som var før det vet de ikke. Men nå finnes det flere teorier enn BB teorien som jeg finner mer sannsynlig. F.eks finnes en teori som hevder etter 30. milliarder år elns trekke universet seg sammen, hvor energien som blir skapt i sammenstøtet er nok for at hele universet skal klare seg enda en 30. milliarder år. Etter sammenstøtet sprer universet seg atter en gang, og planeter, stjerner osv blir skapt på nytt. Denne symbiosen har foregått i det uendelige. Men som mennesker vil vi aldri fatte noe som er uendelig, da dette ikke er i vår natur hvor alt engang visner og dør. Så uendelighets debatten er håpløs.... Lenke til kommentar
asad Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Er det mulig at det ikke finnes "noe"? Hvordan ville det "noe" sett ut da isåfall? Eller sagt på annen måte, hvordan ville "noe" ikke sett ut? Vet ikke om det er jeg som er litt på feilspor, men er det ikke ganske "logisk" at noe alltid har eksistert? Vist du skal begynne å kverulere så grovt, så vil eg gjerne ha et fornuftig svar på: Korleis ville en heilt ny farge sett ut? Ville den fargen dekke "ingentinget" utafor universet? Ka består ingenting av? Kan du bevise dine teorier? Ka er det egentlig å eksistere? Skjønner hva du mener, men her diskuterte vi uendeligheten, og hva som "finnes" utenfor. Jeg vet at det er en hel haug andre uløselige spørsmål, og jeg/ingen, kommer noensinne til å bevise mine/våre teorier. Å eksistere er forresten å være i stand til å drikke pils Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 hmm. Ang universet så minner dette meg sinsykt om en tråd jeg startet på startreknorge. Det behøver ikke og være Evig ,men det er utenfor vår forståelse og da kan man definere det som evig intill videre. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 hmm. Ang universet så minner dette meg sinsykt om en tråd jeg startet på startreknorge. Det behøver ikke og være Evig ,men det er utenfor vår forståelse og da kan man definere det som evig intill videre. Godt sagt! Universet er sinnsykt stort! Lurer på hvordan det er der ute... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå