Gå til innhold

Om The Matrix er virkelighet?, og ville DU brydd deg da?

Eriond

Anbefalte innlegg

Er vår verden dataskapt? :o

Det er visse forskere som mener de har funnet indisier i den fysiske virkeligheten på at den er skapt av en datamaskin.

Argumentene for teorien er overalt rundt oss. Den fysiske verdenen kan nemlig beskrives med små tall og enkle formler, nettop slik en programmerer ville gjøre det hvis han skulle skape en virtuell verden. :smile:

Dersom dette skulle være tilfellet, er det noe å bråke for så lenge vi har det godt (eller ihvertfall tror at vi har det bra)?

Jeg tror ikke at jeg hadde brydd meg så mye uansett. :)

Nå er det bare til å la de små grå få fritt leide til å fule ut gode argument både for og imot teorien , så får vi det kanskje litt moro her :D

Ps. jeg kjeder meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vår verden dataskapt? :o

Det er visse forskere som mener de har funnet indisier i den fysiske virkeligheten på at den er skapt av en datamaskin.

Hei!

Jeg er litt interessert i å vite hvor du leste det, vil gjerne vite mer om det ;)

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på da, er:

Hvem er på utsiden/Hvem er det som har skapt oss?

Det er det jeg hadde tenkt på hele tiden om jeg visste at vi var dataskapt :p

Hvem som har skapt oss er jo det store spørsmålet i dag også da :D Er ingen som har fasit-svar på det.

Det ville jo mest sannsynlig være oss sjøl som har skapt den situasjonen, gitt at datamaskinene en dag når et nivå der de kan simulere den komplekse menneskelige bevisstheten med alle dens følelser og tanker.

Lenke til kommentar

Hahaaa! Alle som er religiøse har tilbedd en datamaskin!

D var tanken som slo meg når jeg så The Matrix.

Bryr meg igrunnen ikke. Men d hadde vært kult å ha muligheten til å gå ut og inn av matrix slik som de gjør i filmen. +ha de "egenskapene" i matrix som Neo har.

Har noen av dere sett Animatrix? Second renessance I og II e ganske kule. Du får se slik de tenker seg utviklingen før den første matrix filmen. :D

Lenke til kommentar
Du har vel ikke tilfeldigivs lest siste nr. av Ilustrert Vitenskap?

hehe, stod noe greier om detta der...

Busted :lol:

Joda, det stemmer at det var der jeg leste om det. Kult egentlig... Ingenting kan sies med sikkerhet sjøl om det meste taler imot.

Lenke til kommentar

Busted :lol:

Joda, det stemmer at det var der jeg leste om det. Kult egentlig... Ingenting kan sies med sikkerhet sjøl om det meste taler imot.

hehehe :p

Jeg veit.... ganske fasinerende egentlig...!

Lenke til kommentar

Er nok siste nummer av Illustret Vitenskap han har lest. Leste nøyaktig det samme der, i går faktisk. Men det er en interessant tanke. Stod også der at blant andre Einstein var dypt forundret over at det som skjer i verden kunne beskrives med enkle formler. Vi får vel begynne å se etter "bugs" i programmet :wink: Hvis det var noen liknende Microsoft som hadde skapt vår verden viruellt, hadde det nok ikke vært noe problem :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...