Gå til innhold

i7 920 m/ SSD, 4870x2 og 22" / 24" skjerm

Anbefalte innlegg

Har laget et i7 920-oppsett, men skulle gjerne hatt noen tilbakemeldinger før jeg blåser mesteparten av feriepengene.

Antec Three Hundred 519,-

Asus P6T 1916,-

Chieftec Super Series 750W Modulær 735,-

Intel Core i7 920 2190,-

Intel X25-M 80 GB SSD 2595,-

Noctua NH-U12P SE1366 578,-

OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GB 817,-

OCZ ModXStream 700W 739,-

Samsung SH-S223F 190,-

Samsung Spinpoint F1 750 GB 599,-

Samsung SyncMaster T220 1598,-

XFX Radeon HD 4870X2 2 GB 2870,-

Kabinett: Prismessig er Three Hundred veldig gunstig. Men er det bedre å gå for Twelve Hundred, P182 eller Antec Sonatas kabinett som ligger i stickyen?

Kjøling: Bør jeg heller velge en kjøleløsning med f.eks. Thermalright ULTRA120 Extreme?

HK: Er heller Asus P6T Deluxe V2 verdt et par ekstra hundrelapper fremfor standardmodellen?

Skjerm: Usikker på om jeg skal velge 22" eller 24". Mange vil vel si at 22" er meningsløst når man uansett bruker såpass mye penger på en maskin - men i så fall: hvilken?

GPU: Prisgunstig modell? Gode skussmål der jeg har sjekket, og følgelig også utsolgt hos Amentio i skrivende stund. Men vurderer om Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X kan være en annen vei å gå. Ofrer en del ytelse for et mer stillegående kort.

Og det leder meg til et annet viktig spørsmål: Hva blir det mest bråkete elementet i dette oppsettet? (Ja, jeg skal klokke.)

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og det leder meg til et annet viktig spørsmål: Hva blir det mest bråkete elementet i dette oppsettet? (Ja, jeg skal klokke.)

Hvis du går for 4870x2 er det KLART den mest bråkete delen, spesielt om du skal klokke.

Hvis du går for vannkjøling på både CPU og GPU kan du klokke mye bedre, og få veldig lite støy (kun fra pumpe + radiatorvifter). Vifteforslag vil være Noctua.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...