Gå til innhold

Musikk: [Electronica] Adore - Beneath US (EP) [2009 Remaster)

Anbefalte innlegg

Heisann,

Forrige sommer lanserte jeg min første EP, og jeg har nylig remastret den, så jeg tenkte da at jeg kunne dele den med dere...

Den har inspirasjon fra all slags sjangre egentlig. Rangerende fra "alternative, ambient, breaks, drum.and.bass, electronic, experimental, idm, industrial, new.age, trance, downtempo, chillout, trip.hop", inspirert av mange artister...

Dere kan lytte her: http://adore.bandcamp.com/

All konstruktiv kritikk er velkommen, og vel verdsatt :)

Front.png

Back.png

Sangliste:

01. Adore - Beyond (1:30)

02. Adore - Afterlife (2:08)

03. Adore - Melody There (2:13)

04. Adore - Hope Of Life (2:33)

05. Adore - Hidden World (3:04)

06. Adore - Rising Eyes (3:10)

07. Adore - Above (2:05)

08. Adore - Another Dimension (1:26)

09. Adore - Unforeseen Rainbow (2:53)

10. Adore - Through Clear Opening (1:45)

Jeg jobber for tiden med min andre EP, og forhåpentligvis kommer den snart... :)

Takk på forhånd for all interesse.

Betyr mye :)

Håper dere liker det dere hører! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er flink med trommer, hvertfall om du har mekka dem selv. Fete beats :)

Syns noen av låtene slutta brått. Det var på en måte ingen avrunding eller outro, de bare stoppet

Hva brukte du for gitaren på Another Dimension? Eller er det ekte gitar?

Lenke til kommentar
Du er flink med trommer, hvertfall om du har mekka dem selv. Fete beats :)

Syns noen av låtene slutta brått. Det var på en måte ingen avrunding eller outro, de bare stoppet

Hva brukte du for gitaren på Another Dimension? Eller er det ekte gitar?

Takk for hyggelig svar Asbjørn... :)

Trommene er loops og enkle beats som er kuttet og herket med akkurat som en trommemaskin. Så selv om jeg ikke har laget alt selv, mener jeg at det er mye det samme så lenge man jobber nok med dem og gjør dem til noe eget... Jeg pleier vanligvis ikke å få kommentarer på beats, og har gått litt vekk fra det i neste release, så derfor er jeg utrolig glad for at du likte akkurat det :)

Jeg forstår hva du mener med at sangene kan virke som å slutte brått. Kan ha noe med at jeg foretrekker å stoppe på høydepunkt. Jeg vil ikke at noen skal sitte igjen med en følelse av at de har sløst vekk noe tid ved å høre på musikken, og derfor prøver jeg å gjøre sangene så korte så mulig. Jeg ser på musikk som det å låne tiden til folk, og derfor prøver jeg å gjøre det til den beste opplevelsen mulig, for å ikke kjede noen... Jeg prøver og å forhindre meg selv i å lage lange sanger uten et bra grunnlag for det... Det å være repetetiv og kjede folk er det siste jeg vil gjøre...

Gitaren er ikke "ekte", men om du er usikker er jeg fornøyd med det (hehe), fordi det er ReFX Nexus vst som er brukt - og de fleste sier til meg at software aldri høres like bra ut som hardware... De har sikkert rett, men det er spesielt når jeg sier til dem at det er software de kommer med påstanden...

Men igjen, tusen takk for svar, det var utrolig hyggelig at du tok deg tid til å lytte, og ikke minst svare... ;)

Have a good one! :)

Cheers

-Adore

Endret av iAdore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...