Tomano Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg har lyst til å ta en tatovering men jeg vil egentlig ikke ta permanent fordi jeg er relativt sikker på at jeg kommer til og angre senere i livet. Derfor spør jeg dere om det finnes noen midlertidige tattoer som går bort iløpet av et par måneder eller lignende? Som blir borte etter en stund iallefall. Har hørt om sånne Henna tatoveringer som visstnok blir borte etter en stund men etter det jeg forstår så blir de ikke helt borte...? Takker på forhånd for alle svar : )) Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 ja, det finnes tatoveringer som bare varer noen år. tror det gjøres ved at blekket kun blir trykt inn i de ytre lagene av huden. Lenke til kommentar
Tomano Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 ja, det finnes tatoveringer som bare varer noen år.tror det gjøres ved at blekket kun blir trykt inn i de ytre lagene av huden. Skulle det gå an? Ville ikke tattooen blitt borte bare etter noen måneder da? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Feil kategori ja, men uansett, det finnes ikke noe midlertidlig tatovering, du har teknikker som gjør at de bare tatoverer i øvre hudlag men ingen vet hvordan de blir seende ut over år, om de går helt bort eller blir stygg. De kan vare alt fra 4 til 7 år ettersom jeg har skjønt. Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Om midlertidige tatoveringer fra Psilocybe sin informasjonstråd om piercinger og tatoveringer: Midlertidige tatoveringer Mange spør om midlertidige tatoveringer, både her på Blink, og på de forskjellige studioene. Generelt sett kan man si at en midlertidig tatovering ikke eksisterer. Første varselstegn: levetiden på disse "tatoveringene" er alt fra ett til ti år. Ingen konkret levetid, med andre ord, og stort sett bare basert på vill gjetning fra "tatovørens" side. Andre varselstegn: hudpleierne selv sier at blekket bare skal gå ned i første hudlag, og vil forsvinne etterhvert. Om man ignorerer det faktum av at de ikke har snøring (overhuden byttes ut rundt hver måned, eller ved skade), har man andre problemer å ta hensyn til. Om overhuden liksom skulle være permanent, vil nålene gå ned i det andre hudlaget (som i virkeligheten ikke byttes ut). Absolutt ingen ingen har så god kontroll på hvor dypt en nål går. Blekket vil gå ned i det andre hudlaget, og der sitter det. Den vil heller ikke på magisk vis *poff*-forsvinne etter, la oss si, tre år. Enkelte farger vil falme raskere enn andre, så selv om den kan se middelmådig ut (i beste fall) i et års tid, vil den etter det se helt patetisk dårlig ut. For å forklare det helt teknisk: for at en midlertidig tatovering i teorien skulle ha fungert, må den plasseres i overhuden. Den vil da falle av når dette hudlaget skiftes ut (vanligvis hver måned), og i og med at huden er skadet, vil det i praksis skjer når skorpen faller av. Man har altså tatoveringen i en uke eller så. Disse skjønnhets-salongene som tilbyr dette, kan ikke akkurat skilte med allverdens erfaring. De har gjerne tatt et kurs for å streke opp lepper og øyenbryn, men det er alt. Du har et begrenset antall motiv å velge mellom, som alle blir rispet inn uten et snev av kunstnerisk frihet. OG, hvis ikke det skulle være nok.. disse små blekkflekkene koster gjerne tredobbelt av hva en skikkelig tatovering ville kostet, en som du ikke trengte å dekke over med noe annet når de 2/5/7/10 (take your pick) årene har gått og blekket fremdeles var der. Blir tanken for en permanent tatovering for mye for deg, finnes det Donald-blader og tyggispakker hvor det følger med midlertidige "tatoveringer". Om du fremdeles skulle finne på å ta en slik tatovering, kommer Ddomina med følgende råd: utarbeid en kontrakt, hvor "tatovøren" stilles ansvarlig når tatoveringen ikke forsvinner. Da står man iallefall økonomisk fritt når flekkene skal fjernes med laser eller dekkes over med en skikkelig tatovering. Bilder av "midlertidige" tatoveringer, alle er lenge over utløpsdato. http://blink.dagbladet.no/community/files/...n/HPIM1274s.jpg ("7-års" på det åttende året) http://blink.dagbladet.no/community/files/.../craptattoo.jpg http://blink.dagbladet.no/community/files/...idlertidig2.jpg http://blink.dagbladet.no/community/files/...idlertidig1.jpg Endret 1. juni 2009 av Bob Dick Lenke til kommentar
Tomano Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Takk for svaret : )) Men hvor borte blir den permanente tattooen hvis du "fjerner" den med laser da? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) To tråder fra forskjellige kategorier ble flettet sammen, 5 innlegg som kommenterte feilposting ble fjernet fra tråden, emnetittelen fikk og et mer beskrivende emnefelt. Reaksjoner på moderering gjøres via PM, ikke i tråden. Endret 1. juni 2009 av TSP Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Takk for svaret : ))Men hvor borte blir den permanente tattooen hvis du "fjerner" den med laser da? tatoveringen forsvinner den. men, du får hvite områder der tatoveringen tidligere var som du aldri kan få farge på igjen. vil skille seg stort ut fra resten av huden rundt. kan ligne veldig på en sykdom som heter vitiligo: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=19071 Lenke til kommentar
Tomano Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Takk for svaret : ))Men hvor borte blir den permanente tattooen hvis du "fjerner" den med laser da? Nettopp funnet det ut : )) Lenke til kommentar
Tomano Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Takk for svaret : ))Men hvor borte blir den permanente tattooen hvis du "fjerner" den med laser da? tatoveringen forsvinner den. men, du får hvite områder der tatoveringen tidligere var som du aldri kan få farge på igjen. vil skille seg stort ut fra resten av huden rundt. kan ligne veldig på en sykdom som heter vitiligo: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=19071 Men jeg har sett litt på den der MedLite C6-laseren og det ser ikke ut som de får sånne arr etter behandlingen...? Noen som vet litt mer angående behandlingen med denne maskinen? Jeg hadde heller beholdt tattooen fremfor å få slike arr : O Endret 1. juni 2009 av Tomano Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå