Gå til innhold

Avira Antivirus - Mine opplevelser ver.8 -> ver.9

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har fått med seg. Windows Vista kommer med advarsel ved sin Service Pack 2 oppgradering dersom du har programmer som f.eks. Avira AntiVir installert.

Konklusjonen min blir at Avira har gjort seg selv en bjørnetjeneste ved å ikke automatisk installere en ordentlig versjon av sitt AntiVir lenge før SP2 til Vista ble sluppet til massene. Status for SP2 til Vista er i dag at det er sluppet til massene, men at du må hente og installere det manuellt om du ønsker den. Senere når Microsoft har ordnet med diverse språkutgaver så kommer det vel gradvis også til de automatiske oppdateringene.

Avira vil nok av flere oppfattes som ett uprofesjonellt programvarehus etter dette traff brukere som vil ha SP2 til Vista.

Ellers stusser jeg over meldingen som pop'er opp både i versjon 8 og versjon 9 av AntiVir i deres "Notifier of Avira AntiVir Personal".

Only Avira AntiVir Premium scans all downloads in real time

Avira har valgt å presentere versjon 9 gjennom en dialog i "systemtray"

Det rare er at den installerte versjonen 8 reagerer på både Download.com, og om du leter manuellt etter oppdateringen både Download.com og Softpedia.com sine websider. Ett eller annet reklamebanner forsøker å injisere noe på PC'en din, som AntiVir reagerer på og tilbyr å blokkere for deg. Merkelig at de velger å host'e sin nedlastningsfil hos noen som kjører slike reklamebannere.

Jeg vil tro at versjon 9 er like god eller bedre enn versjon 8, inntil jeg finner ut noe annet.

Om versjon 9 støtter Vista SP2 er jeg ikke skråsikker på, men jeg har funnet antydning på ett forum om at kanskje versjon 9 støtter Vista SP2. Håper på å finne svar på det snart.

Jeg lurer på hva det var med Service Pack 2 til Vista som gjorde at flere programvarehus måtte gjøre om på programvaren sin, der i blant Avira?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne tråden hos Avira ser ut til å bekrefte det.

At versjon 9 er kompatibel med Vista SP2.

Microsoft har også litt om problemet her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...&spid=11734

Avira sier også dette:

You have two possibilities:

1) disable notification for antivirus in Security Center

2) use Avira 9.

Thanks for choosing Avira

Alexandru Manea

Avira GmbH

Og her fra en bruker "my_iran" på Avira forumet:

Hi Jamin,

the problem, that the Security Center shows Virus Protection as off is an know problem if you use AntiVir Version 8 on Windows Vista SP2.

I reccomend you tu update your AntiVir to Version 9, which is availabe on http://www.free-av.de/de/download/download_servers.php

After installing Version 9, everything will work fine. (It does so with me too!)

Liebe Grüße Sara

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...