Kylling1 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Halla,, På tide at jeg får meg en sykkel også, he he. Jeg sliter med å finne den perfekte sykkelen fordi jeg er altså 194-196 cm i lengden.. Har sett litt på Hyosung GT 125 R, 2009 modellen.. tror dere at denne vil passe meg? jeg veier også 73,2 kilo.. drit fett om dere kunne hjulpet meg litt på denne her as! Takk. : ) Lenke til kommentar
Kylling1 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Kom igjen'aa.. jeg blir konfirmert nå til lørdag.. har så lyst på en lett mc Er det noen andre modeller som er like store eller noe? Lenke til kommentar
Andie93 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kjøp en husqvarna wr eller noe, de er ganske høye Lenke til kommentar
Revox Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Dæven steike.. 196cm og 73kg. Du må få i deg mer mat gutt Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 ikke fin på å kjøp fire takter, hvis du ikke vil bli kjørt fra av trimma mopeder da kjøp deg en cagiva mito eller aprilia rs125 åssen de er iforhold til høyden din vet jeg ikke Lenke til kommentar
Revox Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Aprilia eller mito er nok de raskeste av R kopiene ihvertfall. Eventuellt fins det Custom sykler som gir en helt annen sittestilling og kan være bedre siden du er såpass høy. De største der er vel Yamaha Drag Star og Daelim Daystar. Disse er 4-takter og har sine fordeler å ulemper med det. Fordelene er mye bedre bunndrag, mye mindre vedlikehold, mye bedre holdbarhet etc etc. Toppfarten derimot er ikke likegod og man tjener ikke noe på å trimme dem. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Firetakt lyden med f.eks. Arrow effektanlegg er til å bli kåt av. Hyosung racing er stor, sammen med nyere Husqvarna Supermotard. Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Halla,,På tide at jeg får meg en sykkel også, he he. Jeg sliter med å finne den perfekte sykkelen fordi jeg er altså 194-196 cm i lengden.. Har sett litt på Hyosung GT 125 R, 2009 modellen.. tror dere at denne vil passe meg? jeg veier også 73,2 kilo.. drit fett om dere kunne hjulpet meg litt på denne her as! Takk. : ) GT125R er en deilig sykkel. Kjører en selv og er ca 73 kg, ikke mer en 182 i lengden da. Og nei, den er ikke rask, den har vel en toppfart på 115-120 og veier 170 kg. Men den er god og kjøre og veldig stabil. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hyosungen er vel 2 takter? Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 ikke fin på å kjøp fire takter, hvis du ikke vil bli kjørt fra av trimma mopeder dakjøp deg en cagiva mito eller aprilia rs125 åssen de er iforhold til høyden din vet jeg ikke BULLCRAP! Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 hva er det som er bullcrap? at en trimma 2 takts moped kjører fra 125 4takt? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det er jo bare tull. Så lenge mopeden ikke er blodtrimmet, skal ikke 4-takteren ha noen problemer med å dra den. Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hyosungen er vel 2 takter? Nei, 4 takter Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 spørs hva du legger i ordet blod trimmet, men med trim for rundt 10 lapper kjører du fra en 4 takt 125 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Med en holdbarhet på motor tilsvarende 1 mil? Veldig lurt. Skjønner ikke poenget med å sammenligne blodtrimma moped'er med 125cc. Ja hvis man absolutt vil bryte lover og ha en sykkel som alle hører er trimma så be my guest. Betaler mer i bøter enn det er verdt. For å si det sånn så er er ikke en 2-takter spesiellt raskere enn 4-takter da de må følge de samme retningslinjene for effekt. Eneste forskjellen er at en 2-takter kan trimmes mye lettere. Så om han ikke har planer om å modifisere sykkelen sin blir han forbikjørt av den samme blodtrimma mopeden uansett hvilken 125cc han har. Dessuten... kjøper man en moped for så å legge 10k i trim på den er man ikke helt vel bevart spør du meg. Endret 7. juni 2009 av Revox Lenke til kommentar
Dagsbergs Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Som Revox er inne på så blir det for dumt å sammenligne en 125cc med 30 hk og en 125cc med 15 hk. Ser ikke det står noe sted at trådstarter er ute etter å trimme, så da vil jeg anbefale 4 takt Har riktig nok ikke kjørt Hyosung GT 125 R selv, men det virker som en god sykkel for de som er ute etter noe litt større Lenke til kommentar
Kylling1 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Tusen takk for svar, Men jeg var hos tann legen her om dagen også målte jeg meg på høyde greia dems og jeg må være ærlig og si at jeg er 193 cm høy... målte vist feil sist. Men finnes det ingen fler som er passe for høyden min? En ven va meg har en Aprilia rs 2004 mod.. den er litt for liten,, men bare LITT! kanskje en litt større en? Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hva med å dra på et motorsykkel senter, sitt og prøv, men husk å gå derifra før du kjøper sykkel. Det er bare tull å kjøpe sykkel på sånne steder. Hvertfall hvis du skal ha brukt. Bare tull og humbug. Snakker om erfaringer fra Motorcenteret i Asker. Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Med en holdbarhet på motor tilsvarende 1 mil? Veldig lurt. Skjønner ikke poenget med å sammenligne blodtrimma moped'er med 125cc. Ja hvis man absolutt vil bryte lover og ha en sykkel som alle hører er trimma så be my guest. Betaler mer i bøter enn det er verdt. For å si det sånn så er er ikke en 2-takter spesiellt raskere enn 4-takter da de må følge de samme retningslinjene for effekt. Eneste forskjellen er at en 2-takter kan trimmes mye lettere. Så om han ikke har planer om å modifisere sykkelen sin blir han forbikjørt av den samme blodtrimma mopeden uansett hvilken 125cc han har. Dessuten... kjøper man en moped for så å legge 10k i trim på den er man ikke helt vel bevart spør du meg. Helt riktig, og det er ingen som tørr å snakke om! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Med en holdbarhet på motor tilsvarende 1 mil? Veldig lurt. Skjønner ikke poenget med å sammenligne blodtrimma moped'er med 125cc. Ja hvis man absolutt vil bryte lover og ha en sykkel som alle hører er trimma så be my guest. Betaler mer i bøter enn det er verdt. For å si det sånn så er er ikke en 2-takter spesiellt raskere enn 4-takter da de må følge de samme retningslinjene for effekt. Eneste forskjellen er at en 2-takter kan trimmes mye lettere. Så om han ikke har planer om å modifisere sykkelen sin blir han forbikjørt av den samme blodtrimma mopeden uansett hvilken 125cc han har. Dessuten... kjøper man en moped for så å legge 10k i trim på den er man ikke helt vel bevart spør du meg. må ikke glemme at MANGE 125 firetakt ikke har mer en ca 11hk pga de ikke klarer å presse mer utav dem. men er kommt noen få modeller får ikke så lenge siden med 15 hk. alle to takterene har 15 hk og med fjerning av plomber så har du ca20 hk pluss. dette varierer jo veldig. ktm exc feks har 40-41 hk på bakhjulet uplombert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå