Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg blir mobba


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har vært borte jævlig mye i dette året..Håper på at antallet dager jeg har vært på skolen er mer enn det jeg har vært borte..Men uansett.

 

Fravær og ordenskarakter på ungdomsskolen teller ikke på VGS eller når du skal søke jobb osv.

men fra VGS og utover så teller vel fravær & orden jævlig mye, eller?

Lenke til kommentar

Veit åssen du har det, opplever det samme selv. Men heldigvis har det gitt seg litt nå, antakeligvis fordi jeg skjønte at han var en gigantisk taper, noe som endret holdningen min til ham.

 

Er like gammel som deg, og er én person det gjelder. Faen for en drittsekk.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Gjest tullenavn

Etter min mening handler det ikke bare om selve mobbingen, men det å stå opp for seg selv. Du vil møte andre situasjoner i livet som vil virke vanskelige. Da er det viktig å rette opp ryggen og stå fast bestemt på din mening og handle deretter.

Lenke til kommentar
Hei, jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget. Men jeg er en gutt som går på videregående skole å trives ikke i det hele tatt! Jeg har blitt mobba av en gutt hele skoleåret å jeg hater han no jævlig! Jeg har kommet inn på skolen for neste år og vurderer å skulke resten av dette skoleåret (til fredag er det 2 uker til ferie) Men har det konsekvenser for skolen neste år? kan jeg miste plassen hvis jeg skulker resten av året?

 

gruer meg til å reise på skolen! :cry:

er du skoleflink TS?

 

der så jeg min redning. jeg var bedre enn dem, derfor vil jeg oppnå mer enn hva de noensinne kan drømme om. det fryder meg stort å nå vite hvem som kom ut som den endelige vinneren. det var meg.

 

mobbernes storhetstid er skoleårene.der hadde de sin lille og svake form for makt,men det er en kort del av livet heldigvis.resten av livet lever de som tapere da mobberne sjelden er noen åndshøvdinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Hei, jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget. Men jeg er en gutt som går på videregående skole å trives ikke i det hele tatt! Jeg har blitt mobba av en gutt hele skoleåret å jeg hater han no jævlig! Jeg har kommet inn på skolen for neste år og vurderer å skulke resten av dette skoleåret (til fredag er det 2 uker til ferie) Men har det konsekvenser for skolen neste år? kan jeg miste plassen hvis jeg skulker resten av året?

 

gruer meg til å reise på skolen! :cry:

Har du pratet med lærer angående situasjonen du er i nå?

Det kan hjelpe på.

 

Å skulke skolen vil ikke ta seg bra ut på vitnemålet, 2 uker ugyldig fravær ser arbeidsgiver, spesielt visst du går Tømrer, T.I.P og Elektro.

Lenke til kommentar

Skriver under på den. Skulka 15 dager og 100 timer etter jul og karakterene har gått til helvete. Nå trenger jeg ikke mer enn å stå i alle fag for å komme inn på den skolen jeg vil til neste år, men det har krevd all min evne til å manipulere folk og ekstrem innsats for å klare det.

 

Skal dog legges til at jeg ikke har hatt noen form for psykiske problemer. Jeg er bare lat, og når du får mye fravær er det jo lett å ta en dag til. What difference does it make? ;)

 

Så drit i skulking. Det fører bare med seg noe vondt. Selv har jeg skulka siden 9. klasse på ungdomskolen og det har bare blitt verre. :)

Lenke til kommentar
Hør på en erfaren skulker: Ikke gjør det. Det er som nikoton - du blir hekta, og det er et helvete å komme seg ut av det. Det krever viljestyrke. Viljestyrke krever arbeid. Og. Vel. Folk som skulker er jo ikke noe glad i arbeid :wee:

 

det er så sant, man blir avhengig av og skulke, hater det :p

Lenke til kommentar

Godt å høre!

 

Håper du klarte å gå på skolen alle dagene, og ikke skulka.

Hadde selv en kjip tid da jeg gikk på skolen, mobbing og diverse andre saker. Men jeg greide heldigvis å stå på og komme meg i jobb, hvor heldigvis folk faktis var mer voksen og ikke så smålig som folk kan være på ungdom/vgs.

 

Tok du noe standpunk imot han som mobbet deg eller bare prøvde du å holde deg unna? Tror faktis at det som mange andre har sagt ville ha funket, eller ihvertfall fått han til å kanskje mobbe deg mindre. Men om han var en total treskalle så kunne det vel ha gått motsatt.

 

Lykke til med sommerferien og starten på et nytt skoleår :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Gjessssssssst

Må bare si: SÅ MANGE IDIOTISKE SVAR det var i denne tråden. Alt fra "du gjør sikkert noe som provoserer han, det er din skyld at du blir mobbet" til "jeg ble mobbet selv, men nå er jeg bestevenn med vedkommende".

Hvordan i helvete kan man bli bestevenn med en som har mobbet deg? Da kan du ikke ha blitt mobbet skikkelig, skal jeg si deg!

 

Topic starter: Nå er det endelig sommerferie, så mobbingen er vel ferdig, ettersom du ikke skal gå på samme skole nesteår?

Er det bare i år at du har blitt mobbet, eller har du blitt mobbet i flere år? Får håpe du aldri ser han igjen, men du kommer garantert til å møte flere slike i livet.

 

Har skrevet litt om hvordan mobbing har påvirket meg her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1120572

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...