Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg blir mobba


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Mobbet

Jeg blir nervøs når han kommer i nærheten av meg, å hvis jeg klikker på han en gang så skal jeg klikke no jævli! Da skal han ikke tørre å være i nærheten av meg mer!

Endret av Skagen
Fjernet tilsvar på slettet innlegg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_velvel_*

Sånne folk er "tøffe" på barneskolen, ungdomsskolen og til en viss grad på vgs, men der stopper det nok. Rasshølet som taper på det i lengden så lenge du er mentalt sterk nok til å takle det! Har opplevd noe av det samme sjøl, en som skulle vise seg hele tida. Taperne i samfunnet er ofte mobberne, bare noen år eldre. Prater av erfaring!

Lenke til kommentar

du kan fortsatt stryke i fag, ergo måtte ta opp igjenn fag eller få nedsatt ol selv om du er sikret skoleplass neste år.

 

du får bare prøve å holde deg unna fyren de siste ukene, er jo mye eksamensdager osv han ikke får gjort deg mye. du får holde deg sammen med noen andre venner du har, ikke sikkert han er så kul når dere står flere sammen.

Lenke til kommentar

Det som hjalp meg mye da jeg ble mobbet, var å endre innstilling til hvordan jeg så på mobberne. Etter hvert som jeg ble eldre skjønte jeg at det var dem, og ikke meg det var noe galt med. De var jo rett og slett idioter alle sammen. Ikke gode i noen fag, ikke trivelige mot andre enn seg selv, og rett og slett drittfolk. Og når man vet at de er drittfolk, er det ikke like farlig hva de synes om deg lenger.

Lenke til kommentar

Er det 1 person som mobber eller flere? Er det bare en er problemet mye lettere å fikse. Jeg ville tatt det opp med læreren eller politianmeldt det avhengi av hvor alvorlig mobbinga er. Er det kun litt småerting så er ikke en anmeldelse på plass synes jeg da. Men uavhengi om du anmelder eller ikke så ville jeg tatt det opp med læreren, muligens du da kan få fri uten fravær, de vet ihvertfall hvorfor du er borte da, selv om jeg ikke anbefaler deg å skulke.

 

Hvor gamle er dere egentlig? Mobbing på vidregående trodde jeg ikke det fantes mye av lengre, men gå på skolen, men si ifra til lærere.

Lenke til kommentar

såvidt jeg vet så settes karakterene imorgen. så å stryke i fag er vell uaktuelt. Dessuten så må man stryke på alle prøver eller på en prøve som tar for seg hele boken for å få stryk i standpunkt.

 

De som har skolearena kan sjekke der for karakterer på vgs.

 

Det kan også være fravik fra forskjellige skoler, men de fleste lærerne har garantert allerede fått det de trenger for å sette karakter.

Lenke til kommentar
såvidt jeg vet så settes karakterene imorgen. så å stryke i fag er vell uaktuelt. Dessuten så må man stryke på alle prøver eller på en prøve som tar for seg hele boken for å få stryk i standpunkt.

 

De som har skolearena kan sjekke der for karakterer på vgs.

 

Det kan også være fravik fra forskjellige skoler, men de fleste lærerne har garantert allerede fått det de trenger for å sette karakter.

 

Fortsatt tre uker igjen, og tre ukers fravær er veldig mye. Fokuset må være på å fullføre året på en ordentlig måte.

 

Skjønner at det er vanskelig, men han er snart kvitt (?) denne tosken. Dumt å dra på seg så mye fravær pga han.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Ja, men det er mulig han kan spørre rektor om permitering hvis han har hatt eksamen og forklarer hvordan situasjonen ligger an. uansett så er det vanlig med 1 ukes permitering før skoleslutt. ihvertfall på min skole. det er pga av eksamen. når folk kommer opp i muntlig så kan det også hende han blir permitert neste uke.

Lenke til kommentar
Gjest Mr. mister bob

Til du som blir mobbet. Vent til skoleåret er slutt. Da kan du ikke få merknad etter at du har tatt ham. For det høres det ut som han fortjener. Bare ikke så ille at han kan anmelde deg. Unngå å slå han i ansiktet, men gi ham en lærepenge. Det ville jeg gjort om jeg var deg.

 

Det er en fyr på jobben min som er en forbaska provokatør og en mobber. Men jeg kan jo ikke ta han nå, da får jeg sparken. Men jeg lurer på å ta ham etter at jeg har sluttet. Da skal han få seg en omgang juling. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest18
Du kan skulke resten av skoleåret og fortsatt komme inn, på VGS

jeg hadde rundt 25 dager og 30 timer ifjor, jeg går fortsatt på skole.

Det spørs jo også hvilken skole han går på, dvs. om skolen har et høyt snitt og mange forventninger eller ikke.

 

Selv har jeg skulka VELDIG mye nå i andre, og jeg får bare nedsatt i de fleste fag. Men det er ikke noe værre enn det siden jeg bare har vært borte i de fagene som ikke teller i år.

 

Men er jo mulig å redde karakteren med en bra karakter i et eller annet. Selv var jeg veldig mye borte i noen fag og hadde ikke levert en eneste oppgave eller lekse og var sikker på at det skulle gå rett i dagg forige semester, men da jeg fikk 5+ og 6 på de fleste tentamene reddet det meg til en firer i de fleste fag.

 

Men jeg vil ikke anbefale å skulke, man klarer seg mye bedre uten. Det blir fort en vane når man begynner å skulke. Du sier til deg selv "jeg skal aldri skulke mer", men så plutselig skulker du neste dag og tenker "jeg kan jo begynne med å ikke skulke i morgen".

Lenke til kommentar
Jeg skal heldigvis ikke gå på den skolen neste år, å da slipper jeg han kødden! Unger som er full av ADHD skulle IKKE fått lov til å gå på vanlig skole!!! Det er de som lager bråk og mobber.

 

Syns faktisk ikke du er noe bedre selv når du har den innstilingen til folk med ADHD, han mobberen ser ned på deg men, du ser ned på alle folk med ADHD virker det som......

Lenke til kommentar
Gjest tullenavn

løsningen er å konfrontere mobberen personlig. fortell ham at du har fått nok og at hvis han ikke holder opp tar du det videre til voksne som vil gjøre saken mer alvorlig for ham.

 

løsningen er ikke å avslutte skolen hvis karakterer og liknende går bra.

Lenke til kommentar

"The world ain't all sunshine and rainbows. It's a very mean and nasty place... and I don´t care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there permanently, if you let it. You, me or nobody, is gonna hit as hard as life. But ain't about how hard you hit... It's about how hard you can get hit, and keep moving forward... how much you can take, and keep moving forward. That´s how winning is done. Now, if you know what you worth, go out and get what you worth. But you gotta be willing to take the hits. And not pointing fingers saying: You ain´t what you wanna be because of him or her or anybody. Cowards do that and that ain´t you! You´re better than that!" (Rocky Balboa)

 

Rocky har løsningen.. Du må bare psyke deg opp, ikke la noen andre tråkke på deg.. Og fulleføre de to siste ukene som en mann..

 

Lettere sagt enn gjort? så absolutt..

Lenke til kommentar

Altså, jeg tror ikke du helt har fått med deg hva ADHD er. Ingen av de rammede vet når de får "annfall" eller blir utrolig sinte. Jeg vet ike så mye jeg heller men som sagt over, de planlegger jo ikke " idag skal jeg klikke på alle bla.bla.bl"

 

Jeg tror egentlig du gjør noe mot ham som provoserer han. Er det ingenting du har gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...