Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg blir mobba


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest mobbet

Hei, jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget. Men jeg er en gutt som går på videregående skole å trives ikke i det hele tatt! Jeg har blitt mobba av en gutt hele skoleåret å jeg hater han no jævlig! Jeg har kommet inn på skolen for neste år og vurderer å skulke resten av dette skoleåret (til fredag er det 2 uker til ferie) Men har det konsekvenser for skolen neste år? kan jeg miste plassen hvis jeg skulker resten av året?

 

gruer meg til å reise på skolen! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist situasjon du er i, men for å svare på spørsmålet ditt; Du har vel x antall dager du kan være borte uten sykemelding på ett år antar jeg (5 dager for oss). Så trenger man vel lege-erklæring etter det. Såfremt du er innenfor rammen med gyldig fravær og har sykemelding hvis det overgår 'feriedagene' du har så burde det ikke være noe problem slik jeg ser det. Har du allerede brukt opp de dagene blir jo saken hakket verre. Ikke mange dagene igjen nå uansett, så er det jo eksamen og heldagsprøver uansett :) Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar

Jeg antar det, men alikevel så vil det jo ikke se så forferdelig bra ut med 2 ukers ugyldig fravær når du kommer ut av videregående når du tenker over det. Men det er igjen helt opp til deg. Kanskje lurt å ta det opp med en lærer eller sosial-arbeider, eller eventuelt en venn. Handlingene hans må jo ikke gå ustraffet, så nå har du sjangsen til å slå tilbake imens du kan. Men igjen, forstår godt om det blir for vanskeligt også. Snakk med noen om det, få råd derfra og :)

Lenke til kommentar

Det som hjalp for meg( vet riktignok ikke om situasjonen din), var å konfrontere mobberen.

en dag, når jeg hadde hatt nok, spurte jeg han; "hvorfor gjør du dette, og hva oppnår du med det".

jeg gikk ikke før jeg hadde fått et ordentlig svar, og da sa han at han ikke visste.

jeg er bestekompis med han idag.

 

hvis mobberen har litt vett i hodet, kan han reflektere såpass i seg selv at han forstår.

 

lykke til, håper det løser seg.

Lenke til kommentar
Jeg er jo sikret skoleplass neste år. så hvis jeg skulker resten av dette skoleåret så gjør vel ikke det noe?

 

 

nei, du er ikke sikkret trur eg! Si det til noen vaksne da, rektor rådgiver, foreldre el. det skulle vert HAN som skulket skoleåret og ikkje du :thumbup:

Lenke til kommentar

Istedenfor å skulke, synes jeg du virkelig burde si fra til noen. Skolen har plikt til å hjelpe elever som er i slike situasjoner, og mobbing skal det være absolutt nulltoleranse for.

 

Spør noen du har tillit til om de har tid til å snakke om noe, og så forteller du hva som foregår. Enten det er foreldrene dine, rådgiver, lærer eller kompis, det spiller ingen rolle, så lenge du føler deg komfortabel med å snakke med vedkommende om dette.

 

Det nytter i hvert fall ikke å skygge banen, for hvor sannsynlig er det egentlig at det blir noe bedre etter sommeren?

Lenke til kommentar
Gjest Mobbet

Jeg skal heldigvis ikke gå på den skolen neste år, å da slipper jeg han kødden! Unger som er full av ADHD skulle IKKE fått lov til å gå på vanlig skole!!! Det er de som lager bråk og mobber.

Endret av Skagen
Fjernet tilsvar på slettet innlegg.
Lenke til kommentar
Jeg skal heldigvis ikke gå på den skolen neste år, å da slipper jeg han kødden! Unger som er full av ADHD skulle IKKE fått lov til å gå på vanlig skole!!! Det er de som lager bråk og mobber.

 

Ah, men da burde det jo være god motivasjon i å vite at du slipper ham til neste år. Jeg synes du burde holde ut resten av skoleåret, og hver gang du ser ham, kan du bare fryde deg over at dette er en dag nærmere slutten på mobbingen hans. Husk også på at han er en kjempeidiot, og at du mest sannsynlig er et langt bedre menneske enn ham.

 

Så prøv å hold hodet over vannet de siste ukene nå, så kan du føle deg stolt og ta en velfortjent sommerferie. :)

Endret av Skagen
Fjernet sitat av slettet innhold.
Lenke til kommentar
Du kan skulke resten av skoleåret og fortsatt komme inn, på VGS

jeg hadde rundt 25 dager og 30 timer ifjor, jeg går fortsatt på skole.

 

Skyhøyt fravær er ikke akkurat noe å trakte etter, kan hende du må vise vitnemålet i jobbsammenheng.

 

ånei det viste jeg ikke.

tusen takk for nyttig informasjon!

svarte på hans spørsmål, han vil ikke miste plassen sin med mindre han sammenligner fravær og får mer.

Lenke til kommentar
Du kan skulke resten av skoleåret og fortsatt komme inn, på VGS

jeg hadde rundt 25 dager og 30 timer ifjor, jeg går fortsatt på skole.

 

Skyhøyt fravær er ikke akkurat noe å trakte etter, kan hende du må vise vitnemålet i jobbsammenheng.

 

ånei det viste jeg ikke.

tusen takk for nyttig informasjon!

svarte på hans spørsmål, han vil ikke miste plassen sin med mindre han sammenligner fravær og får mer.

 

Poenget var å få han til å fullføre skoleåret, og da er det veldig liten vits i å si at det går bra likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...