Gå til innhold

Junifest 2009 - Dewil - vidvinkel, ikke crop.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

22. Juni - Bugged

 

I dag så har jeg skrudd bil hjemme hos mor, 10 timer tok det. Et Thrustlager som ble slått ut av stilling slik at clutchen ikke virket. Hadde ut motoren 2 ganger fordi når jeg fikset problemet første gang så slo Murphy til.. :headbash:

 

Anyways, ble et flott bilde av bobla mi i dag da hvertfall. Sinnsyk kos kontrast i sigmaen @ f2.8, bildet er rett fra cam, ingen etterbehandling. Tok noen bilder på f4 også men de ble skikkelig "flate".

 

post-26623-1245702073_thumb.jpg

 

Bildene ligger også på min flickr

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Liker gamle ting - fint bilde av en fin bil!

 

Men er det bare reflekser og perspektivvridning, eller er det en eller annen lite sylfidelignende person som har plassert baken sin på skjermen over nærmeste frontlykt? Den ser litt ...eh... depressed ut? :ermm:

Lenke til kommentar

Heldigvis ikke bobla mi det var feil på, har en Karmann Ghia som har en mer eller mindre modifisert motor.

 

ca 2.1L med rundt 140hk

Gøy gøy gøy i bil på 750kg

 

Framskjermen på bobla er designet slik, er så lyktene skal stå mer ut fra skjermen. Lyset gjorde den MYE tydligere enn hva den egentlig er...

 

et thrustlager ser slik ut btw:

post-26623-1245703017_thumb.jpg

 

Sitter og dytter på clutchen slik at den løser ut og du kan gire. skal ikke sitte på skakke, men vannrett... Den runde tingen med en stav gjennom som det er riller på.

 

Bildene ligger også på min flickr

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Heldigvis ikke bobla mi det var feil på, har en Karmann Ghia som har en mer eller mindre modifisert motor.

 

ca 2.1L med rundt 140hk

Gøy gøy gøy i bil på 750kg

 

Framskjermen på bobla er designet slik, er så lyktene skal stå mer ut fra skjermen. Lyset gjorde den MYE tydligere enn hva den egentlig er...

 

et thrustlager ser slik ut btw: ...

HowStuffWorks har selvsagt en enkel illustrasjon, selv om de bruker et litt annet navn ("Throw-out-lager"): http://static.howstuffworks.com/flash/clutch-fig5.swf

 

140 hk på 750 kg høres temmelig morsomt ut, ja! Og med hekkmotor kan det vel også bli temmelig spennende - når hekken først begynner å slippe, skjer ting fort og kraftig med all den vekta som settes i sving der bak :ohmy: .

Lenke til kommentar

Morsomt boblebilde. Tror vinkelen kunne vært enda litt bedre, uten at jeg kan sette fingeren på det..

 

Høres i alle fall ut som en fryktelig morsom bil å kjøre.. :)

Boble er vinkebil, akkurat som en gammel Land Rover - man vinker til andre medtrafikanter. :)

 

Savner ellers Freelanderen jeg hadde i Norge.. :love:

Lenke til kommentar

@Subsmurf: Det er en T4 2.1 luftavkjølet med 2 doble 40mm Weber som sitter i Karmann Ghiaen. Må fikse noen bremser på den snart, de henger og bilen kaster til høyre når man bremser...

 

takker for kommentarer

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...