Itw Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Var ute i går og knipset noen bilder av bølger. Samtidig fant jeg ut at jeg ville prøve og forevige denne skøyta, som står på tørt land her i hammerfest. Skøyte Da har jeg rettet opp lilla skyer, og CA så godt det lot seg gjøre i lightroom da jeg ikke fikk camra raw til og starte opp... Legger ved 2 andre versjoner og, som jeg syntes ble ganske bra? En litt mere redigert versjon. Hentet fram mere detaljer. En til versjon som jeg har dratt ned saturation. Endret 2. juni 2009 av Itw Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Syns himmelen blir for mørk og tung i toppen, ville prøvd å lysne den litt og hentet ut litt mer kontraster for å skape litt mer dramatikk i skyene. Også ville jeg prøvd å gjøre noe med CAen øverst i fremste masta. Ellers likte jeg forsåvidt perspektivet og komposisjonen. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Fikk nesten inntrykk av at skøyta kom i mot, 3d aktig. Men det er noen områder med sjenerende CA som du burde prøve å fjerne. Syntes egentlig den mørke himmelen hjalp til å få fokus vekk fra toppen og ned på skøyta Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm og med CA menes? Er vell egentlig litt for den mørke himmelen selv, men må prøves og lysne den litt.. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Skyer, fjell og vann er ikke lilla Ellers et bra bilde. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Masta er mørk, himmelen lysere. Da blir masta bakbelyst og du får CA i overgangen. Den er rød her, testet ut i ACR, meget lett i fjerne. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Skyer, fjell og vann er ikke lilla Ellers et bra bilde. Hæ ikke lilla? Huh... Okei, men skøyta har jo rett farge så hvordan skifte kun himmelen og fjella? Okei NorthPentax, men hva er ACR? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) ACR=Adobe Camera Raw Edit: Leste ikke teksten før nå, jeg er derfra. Ikke båten, men byen Endret 1. juni 2009 av NorthPentax Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Okei. Ja tok den en runde gjennom lightroom nå med hvitbalanse, er egentlig fantastisk at jeg ikke så dette med engang, men fokuserte vell på noe annet enn lilla skyer.. Bedre nå da versjon2 Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm og med CA menes? Chromatic aberration eller kromatisk aberrasjon som det heter her til fjells. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm og med CA menes? Chromatic aberration eller kromatisk aberrasjon som det heter her til fjells. Fantastisk helt nytt for meg:) Takker for det tipset testes nå.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Her ser du forskjellene: Øverst: Originalt, Midta: Justert slideren over mot rød, nederst: valgt "all edges". Skal ikke purre og pirke på sånt, men det er greit å vite. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Hmm av en eller annen grunn får jeg ikke åpnet camra raw... Får bare opp en gøyal feilmelding... Annet program som fikser dette? Hadde ikke filtret som var nevnt i akam artiklen heller så.. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du har samme valgene i lightroom. Under Detail i Develope menyen/modulen. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Da har jeg oppdatert første versjonen. Dette var det jeg klarte og gjøre med CA i lightroom.. Må finne ut av camra raw, den åpner raw filer i fra bridge, men nekter og la meg åpne tiff med camra raw i fra bridge... Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 CA fjernes mest effektivt fra raw filer btw.. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Ja dette er jo ett HDR bilde, så er jo tiff jeg sitter igjenn med etter og ha satt alle eksponeringene sammen.. Men ellers er det raw det går i... Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Min favoritt er #2, veldig pene farger i himmelen, og riktig "temperatur". Helt riktig bruk av HDR - just so you notice, men ikke over the top. EDIT: Tøft at du fikk vannlinja (eller hva det nå er) på skuta til å løpe sammen med horisonten til høyre i bildet. Endret 2. juni 2009 av fcuk_IT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå