Gå til innhold

PS2en min vil ikke starte spill.

Dammed

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

Har et problem, min ps2 v12/13 (SCPH-70004) vil ikke starte spilla lengre, dette gjelder brente og originale spill. Laseren er ny. Her er to videoer som viser hva som skjer:

http://www.youtube.com/watch?v=2V-J28W9Wjo

http://www.youtube.com/watch?v=wiu1iOi1pT8

Maskinen er kjøpt i 2006, DMS4 SE lite chip ble montert ca 3-4 måneder etter den ble kjøpt og et år etter sluttet den å fungere. Dem som chippet maskinen min (PSXcare.com) mente at det var et problem med laseren. Jeg la PS2'en på hylla og begynte med WoW.

Etter ca 1,5 år så kjøpte jeg ny laser ( og byttet denne. Men det hjalp ikke mye. Den startet spillet og så kom jeg fram til loading skjermen etter å ha valgt sang og så stoppet det der, den sto kun på loading. Så jeg slå av maskinen og så vil den ikke mer.

Setter stor pris om noen vet hva problemet kan være. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du byttet laser så byttet du vel hele enheten?

Etter hva jeg ser/hører på de filmene dine så er det lasern som ikke klarer å fokusere. Derfor den driver å klikker og spinner plata som en gal. Sjekk at laseren er plassert/montert riktig. Husker ikke i farta om slimen har høyde justering, hvis den har så prøv å senk laseren litt.

Husker jeg også riktig så har v12 en innebygd feil på hovedkortet som kan ta knekken på laser på et øyeblikk, dette kan skje hvis du feks spiller av litt ripete brent plater. men kan også skje på orginale plater. Derfor de som montere chip i v12 også monterer en sub zero fix.

Lenke til kommentar

Du har byttet bare selve laseren. På slim maskiner ville jeg anbefalt å byttet hele enheten. denne får du også kjøpt hos modnet.

Men er problemet ditt at det er hovedkortet som tar knekken på laseren vil du jo egentlig bare kaste de penga ut av vinduet.

Gå over og sjekk at kablene sitter skikkelig i. Hvis fortsatt problem kan du prøve den gamle laseren, hvis den gjør akkurat det samme kan det i værste fall type på at den nye laseren din også er defekt.

Lenke til kommentar
har en laserfix, husker ikke om det er sub zero. Skal kjøpe en brukt ps2 å til 400kt og så flytter jeg over chippen og laser fixen.

Hvis du skal flytte over chip og laserfix håper jeg du er god med loddebolt.

Tror evt jeg har liggende et par lasere (komplette) som du kunne fått kjøpt billig. Disse virket ihvertfall sist jeg prøvde dem, selv om dette er ca 2år siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...