Gå til innhold

BK: Trondheim i gammelt format

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett på gamle bilder av Trondheim bestemte jeg meg for å kjøpe et par svart/hvit filmer med ISO 3200 og koste støvet av den gamle speilrefleksen for å se om jeg klarte å fange den samme stemningen jeg fikk av de bildene. Av de bildene jeg ble fornøyd med kunne jeg gjerne tenkt meg noen kommentarer på disse:

Torget. Bildet er tatt under de såkalte "toilldagene", og var er en av de dagene hvor vi trøndere trosser snø, slaps og regn for å handle billig.

post-44848-1243863188_thumb.jpg

Det norske flagg på festningen, 1. mai.

post-44848-1243863260_thumb.jpg

Folk på marinen, tatt en godværsdag i mai:

post-44848-1243863214_thumb.jpg

Gangbruen over til Øya:

post-44848-1243863277_thumb.jpg

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har null peiling på foto. Når det er sagt, likte jeg best bildet av torget. Du har fått med litt av en lyktestolpe til høyre, ellers var dette "strøkent" for meg.

Bildet av festningen ser bra ut til man begynner å se deltaljer. Likte godt konturene av festningen og flagget, likte mindre fylling med stein og gjerde. Burde kanskje vært tatt lenger til høyre med mer zoom for å rydde bort arbeidssakene.

Bildet av marinen ser bra ut. Er det egen skygge nederst? =)

Lenke til kommentar
syntes det var god gammel stemning på filmen, men bildet fra festningen blir litt "ødelagt" av de moderne gjerdene

Helt enig, syns det er rart at det ikke er gjort mer med de gjerdene i det heletatt. Uansett, jeg prøvde å gå litt lengre til høyre for å ikke få med de gjerdene, men endte så og si opp med å stå med vinden da, slik at flagget nesten ikke vistes. Hadde jeg hatt mer film igjen skulle jeg gjerne tatt dette på nytt :)

Jeg har null peiling på foto. Når det er sagt, likte jeg best bildet av torget. Du har fått med litt av en lyktestolpe til høyre, ellers var dette "strøkent" for meg.

Bildet av festningen ser bra ut til man begynner å se deltaljer. Likte godt konturene av festningen og flagget, likte mindre fylling med stein og gjerde. Burde kanskje vært tatt lenger til høyre med mer zoom for å rydde bort arbeidssakene.

Bildet av marinen ser bra ut. Er det egen skygge nederst? =)

Er fult mulig det skygge av meg nederst der! Blir vel nødt til å croppe dette bildet litt hvis jeg bestemmer meg for å forstørre det =) Ellers har jeg ikke lagt merke til lyktestolpen, men dette er jo også mulig å croppe vekk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...