Gå til innhold

Junifest 2009 - carmelita - J'aime

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er enkelt å like bilder av ting man liker :)Og den "tingen" er en flytebrygge ja.

15. juni - J'aime jouer de la guitare hawaïenne (Jeg elsker å spille på ukulelen)

Og denne ukulelen har sin historie. Når jeg var liten hadde jeg en plastgitar - en lekegitar. En dag kastet lillesøsteren min gitaren ned trappa. Gitaren ble offesielt død. Mange måneder seinere var pappa på utenlandstur, og når han kom tilbake hadde han med seg en splonka ny ukulele. Etter hvert mistet den tre strenger (av totalt fire), og to av skruene, så den ble lagt bort. I dag kom jeg på den, og tok den frem. Det er fullt mulig å spille både lisa gikk til skolen og gubba noah på den.

post-132318-1245097785_thumb.jpg

Huff. Dette er første dagen jeg ikke har funnet noe jeg virkelig ville ta bilde av. Det måtte vel komme det også.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Ja, den ukulelen mangler både det ene og det andre.

16. juni - J'aime le ciel bleu (Jeg elsker blå himmel)

Du ligger i en blomstereng. Du har blomster av alle slag rundt deg. Sola skinner. Du ser opp - opp på himmelen. Den er blå. Du liker det. Du liker det veldig godt. Hvordan kan du ikke like det?

post-132318-1245175804_thumb.jpg

Lenke til kommentar

17. juni - J'aime l'été licenciements (Jeg liker sommeravslutninger)

Du setter deg ned i en sofa. Rundt deg sitter det besteforeldre og foreldre, og noen stakkars nervøse små pianoelever. Så begynner den første å spille. Publikummet lener seg tilbake og hører på. Noen av pianoelevene durer i vei, kanskje en anelse for fort. Andre spiller en anelse for sakte med medfølgende stopp. Andre jazzer i vei. Det er store og små, men alle spiller.

Pianolæreren er en artig skrue. Han har opplevd mye rart, kanskje spesielt i sin jakt på jenter. Hvem har vel en rosemalt gitar? Eller har sovet i en telefonkiosk fordi kjæresten dumpa han etter at han hadde karret seg mil etter mil, time etter time, for å møte henne? Hvem finner på å spille en kjærlighetssang sånn på tampen for det eneste kjæresteparet som befinner seg i rommet? Eller forteller om den gangen da han skjønte at kona var interessert i han som noe mer enn en venn (før de ble sammen altså)? Jeg kan si noen stikkord som: diare, tre dager, motorstopp, punkterte dekk. Jada, vi har hørt mye opp gjennom årene. En kompis av han hadde forresten vært bekymret for om datra hans kanskje hadde ME. Hun sov så veldig mye, og spiste så veldig lite. Han var ordentlig bekymret. Det var bare det at datra var 7 måneder gammel. Man har ikke ME bare fordi man sover mye i den alderen. Nok om det.

Da det var min tur til å spille og synge var jeg ikke spesielt nervøs. Joda, jeg var klemt mellom to av de flinkeste elevene, men det skulle da gå bra for det. Jeg startet, og tok meg selv i å tenke på ganske mye annet enn spillinga og synginga.

"Æsj at jeg mistet stemmen i dag tidlig. Det er så innmari typisk. Her kommer jeg og skal synge foran altfor mange folk, og så mister jeg stemmen samme dag. Men den er bedre nå da. Ikke så ille som i dag tidlig. Da klarte jeg jo ikke å lage en eneste lyd. Når jeg tenker meg om så begynner det å bli en tradisjon. Det har skjedd de siste to årene.

Huff .. hendene til venstre, kroppen i midten og mikrofonen til høyre. Dette var ikke enkelt. Hvorfor flyttet jeg ikke på mikrofonen med en gang? Dumme meg. Det er ikke noe godt å sitte sånn.

Hmmm ... broken heart ja. Haha, det passer jo bra med broken heart og broken stemme. Hva er det det heter på engelsk igjen? Tror det begynner på v eller noe sånt. * tenke tenke * Nei, jeg vet ikke jeg. Oi! Hadde ikke trodd jeg skulle klare å synge så lyst. Stemma hørtes bare bittelitt raspa ut, og det er jo ikke så altfor dumt.

Bra at de har fått nytt flygel egentlig. Det gamle var stygt i hodet sitt. Et flygel har ikke hode. Jeg mener selvfølgelig tangentene og pedalene. Dette flygelet er nam-nam. Jeg liker det."

Det verste var at det var omtrent bare det jeg tenkte på i løpet av mine få minutters lange opptreden. Jeg tror jeg kan låta for godt.

post-132318-1245269898_thumb.jpg

Neineinei. Jeg vil ha tilbake inspirasjonen min! Den er ikke tilstedeværende i det hele tatt. Jeg hater når sånt skjer. Er ikke så lett å ta bilde av ting man elsker da.

På toppen av det hele har stemma mi forsvunnet. Det er verre enn at jeg er syk, det. Føler meg så altfor begrenset da. Det er ikke lett for en sanger å ikke kunne bruke stemma. Det er faktisk ganske så fælt. Et mareritt!

* end of sytinga *

Lenke til kommentar

18. juni - J'aime mares d'eau (Jeg liker vassdammer)

Det er ikke ofte vi har sånt vær her jeg bor. De få gangene det er skikkelig regn bare MÅ jeg hoppe i vassdammer. Kall meg gjerne barnslig, men det er morsomt. Og så minner det meg om gamle dager med regntøy på og lek ved takrennene i plaskregnet.

post-132318-1245336869_thumb.jpg

Jeg er derimot ikke veldig glad i dustete bilsjåførere som spruter ned hele meg på vei til skysstasjonen. Det er ikke noe særlig morsomt!

Lenke til kommentar
Litt frontfokus, men glimrende timing! ..Og som alltid en festlig anekdote. Sommeravslutningsteksten var direkte morsom - ja, jeg tror også det var et tegn på at du kan låta for godt. :D

Det er så irriterende med fokusfeil, men jeg orket ikke gå ut igjen for å prøve på nytt. Man blir jo sliten av å hoppe sånn opp og ned i en hel evighet også.

Egentlig veldig merkelig følelse. Du sitter og spiller piano og synger for et publikum, men det tenker en ikke over. Det man heller tenker over er noe helt annet enn det. Merkelig.

Flott! Bra timing ja :)

Takktakk :)

Lenke til kommentar

19. august - J'aime été et libre de l'école Jeg elsker sommer og skolefri

Hvor deilig er det ikke å se et skoleskap uten bøker? I stedet henger min tynne hvite jakke der fordi det er for varmt å ha den på.

post-132318-1245540987_thumb.jpg

Tittelen kommer når jeg er i stand til å tenke på fransk. Det vil si i morgen.

Dagens bilde (20. jnui) kommer også i morgen.

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

20. juni - J'aime festival (Jeg liker festival)

Minifestival her jeg bor. Bandene er ungdom fra Gjøvik, Lillehammer og Hamar. Jeg har storkost meg!

post-132318-1245598719_thumb.jpg

21. juni - J'aime se détendre au soleil (Jeg elsker å slappe av i sola)

Men jeg har aldri skjønt hysteriet rundt det å bli brun. Noe man med letthet ser. Jeg blir ikke brub - bare litt mindre hvit.

post-132318-1245599879_thumb.jpg

Endret av carmelita
Lenke til kommentar

Ja, den fokusbommen irriterer meg. Dessverre var jeg både blaut og sliten etter å ha hoppet opp og ned altfor lenge.

22. juni - J'aime mon lit (Jeg liker senga mi)

Hvem gjør vel ikke det? Sin egen seng altså. Alle gangene man virkelig har hatt lyst til å bare sove litt lenger. Alle gangene man har sovet litt lenger. Hvordan man kjente varmen når man krøp under dyna om vinteren, og alle gangene man måtte få av seg dyna fordi det ble for varmt i sommervarmen.

post-132318-1245706573_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...