Neglisjerbar Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Trenger en billig laptop som ikke er for tung eller asus eee-liten! Har ingen planer om å spille på den - dermed er ikke nyeste teknologi innenfor prosessorer og skjermkort nødvendig. Det gjenspeiles vel i prisklassen. Kriterier: -Max 15" -Max 5k Har dere noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Hva med disse? HP CQ50-100EO https://prisguiden.no/product.php?productId=97075 Acer Aspire 3683WXMi https://prisguiden.no/product.php?produc...28&cat_id=2 Laptoper over 15", vurderer de om sterke anbefalinger: Acer G520 CM575 https://prisguiden.no/product.php?produc...48&cat_id=2 Lenke til kommentar
Pess Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) hva med Lenovo r500/r61i? har en venn som selger en for 4.000kr Eller skal du kanskje ha helt nye du kanskje? Endret 1. juni 2009 av Pess Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ny er å foretrekke ja! Lenke til kommentar
Pess Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 ja ser den ja, greit med garanti men som sagt det er bare å si i fra vist det skulle være interessant, det er n god venn av meg så han kan vær snill med salget Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Alle de 3 har bare en-kjerne-prosessor. Det er ikke å anbefale. Kanskje denne? Den koster 5,5k, men er mye bedre enn de 3 andre. Lenke til kommentar
Pess Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Har vel aldri vært noen singelcore i den? Intel Core 2 Duo sist jeg sjekket Endret 1. juni 2009 av Pess Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Snakte ikke om din kompis` laptop siden den var uaktuell for trådstarter. Er sikkert c2d i den Lenke til kommentar
Pess Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Snakte ikke om din kompis` laptop siden den var uaktuell for trådstarter. Er sikkert c2d i den hehe, nei daså Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Tror dessverre dere har misforstått, folkens! Takk for forslag, men jeg leter en BILLIG bærbar som egentlig kun skal takle tekstbehandling og kanskje programmering. Tror det blir litt overkill med bærbar til nesten 6k når den ikke skal brukes til spilling. Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Takk! Denne så veldig god ut Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Siden du sier at den skal bruke til studier regner jeg med at du ofte har tenkt til å ta den med på skolen, og kanskje der igjen flytte rundt på den. Jeg hadde før en 15," som jeg hadde med på skolen i to år. Du verden for en befrielse det var da jeg fikk min Dell XPS M1330, som er både mindre og lettere. Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at jeg aldri kommer til å kjøpe en bærbar som er større enn dette. Ser dette på flere andre medstudenter også, som ikke gidder å dra med seg sin 15" på skolen fordi de syns den er for svær og tung. Om ytelse ikke er så viktig for deg ville jeg tatt en titt på Dell Mini 12, med 6-cellers batteri. Stort nok tastatur, skjerm med normal oppløsning samt optimal størrelse og vekt for en ren skolemaskin. Lenke til kommentar
Pess Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 hehe, sorry to say as, men orket ikke ta med seg en 15" latop? Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg er så aktiv at det gjør noe, men da er du jammen greit lat hehe, sorry for off-topic, men måtte abre komentere det, ikke noe vondt ment. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 En mindre maskin er som regel også lettere, og dermed er det behagligere å ha sekken på ryggen hvis man går/sykler til og fra skolen. I tillegg får man plass til mer bøker i sekken hvis man har behov for det. Størrelsen på strømadaptere og strømforbruk er ofte ikke så mye å skryte av på de større maskinene heller, ihvertfall ikke de billigste. Det er også mye lettere å bare ta en mindre maskin i hånda hvis man bare skal flytte seg et lite stykke. Dessuten skreiv jeg gidde, ikke orke. Lenke til kommentar
Neglisjerbar Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ja, jeg har hatt en 15" to år på videregående nå, og det blir en rimelig tung sekk med flere bøker også oppi. Så jeg skjønner at en 12" kan være greit. Likevel er jeg litt bekymret for at tastaturet blir for lite, og derfor ubehagelig å skrive lengre tekster på.. Lenovo n500 Dell Mini 12 Hvilken? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Tastaturet er ikke nødvendigvis noe mindre, men plassen fra tastaturet til kanten på maskinen blir jo det. Og noen velger også å fjerne raden med Home, Page Dn, Page Up osv. for å få full størrelse på resten av tastene. Nå ser det ut til at Dell av en eller annen grunn har fjernet Mini 12 fra det nordiske markedet. Ser at Multicom har noen maskiner i 5000-kroners klassen, men her øker prisen fort hvis man legger på mer minne, større harddisk osv. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ytelsessmessig så vil N500 være det beste valget. Det er en Lenovo, så byggekvalitet er også på topp. Lenke til kommentar
hessel Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg anbefaler Acer Aspire One 751 Batteritid på opptil 8 timer. EDIT: skjermen er på 11,6" - noe som gjør at du får oppløsning på hele 1366x768 Endret 4. juni 2009 av hessel Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Den maskinen har en meget svak prosessor, en enkeltkjerners Centrino @1.33GHz. (De vanlige 8.9" har 1.6GHz.. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå