Fenixen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei Skal til paris i slutten av juli med dama og lurer på hvilket område av byen en bør velge. Vil ha med oss mest mulig attraksjoner og slikt lettest mulig Noen som har noen gode erfaringer og dele? Sentrum virker så hinsides svært at jeg trenger hjelp.. nærme triumfbuen? nærme eiffeltårnet? nærme notre dam? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Jeg har brukt Hotel Americain ved flere anledninger og det har vert helt greit. Det ligger i gangavstand fra Pompidou-senteret og med rask tilgang til metroen. Du kommer deg hvor som helst på få minutter med metrosystemet uansett, så i prinsipp betyr det lite hvor du ligger i forhold til generell tilgjengelighet såfremt du har en metro i nærheten. Kvaliteten på hotellet er så så som så, en får hva man betaler for. Ellers er det både matvarebutikker, puber, restauranter og kafeer i umiddelbar nærhet. Et halvt minutts gange kan man spise billig taimat fra noen små intime og halvshabby spiseplasser presset inn i langt smalt smug, svært praktisk om man er på farten og ikke gidder å lete etter en billig plass å sette seg ned. Endret 1. juni 2009 av fargoth Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Av gammel vane bruker jeg bo i latinerkvartalet, men det er ikke så givende som tidligere. Fant en utrolig liten bistro like ved hotellet, eller lite i lokalmiljøet sist jeg var der. Det er viktig å lære seg å bruke metroen. Ellers kan du se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=798360 Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 For Paris (og London og sikkert en del andre byer) gjelder det også å ikke overse bussene. Disse går "på tvers" i forhold til Metro/Sub/T-bane. En ser mer på denne måten og samme dagskort gjelder for både bane og buss. (Det siste med en liten usikkerhet for Paris) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå