Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av Gamer PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny pc, som hovedsaklig skal brukes til spill.

Jeg lurer på om hva som er best av :

Denne, Denne, Eller Denne

Jeg har 8200 kroner å gå på, så endringer til det bedre er også en mulighet. Men jeg er ganske Nybegynner når det gjelder PC så jeg vet ikke hva som er bra eller ikke.

det er ikke et MUST med skjerm, tastatur eller mus.

Helst ferdigbygde sett.

på forhånd Tusen Takk

ATI/AMD 4870 4890 4850 har gått ned/skal gå ned 20% til 40% i pris kunne det vert noe for deg?

Er det den samme som Sapphire Radeon HD 4890 1 GB ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme ja. ATI 4890 lages jo av flere produsenter, men så lenge det ikke er en "special edition" av noe slag så er innmaten nøyaktig den samme. Har hørt rykter om nedsatt pris jeg og, men prisguiden/nettbutikker har iallefall ikke oppdatert noe enda så jeg vet ikke.

Å bestille alt fra samme butikk er en stor fordel ja. Da får du samlet fraktkostnaden istedet for å stykke opp forsendelsen.

Amentio har såvidt jeg ser alle varene på lager til kr. 7324,- Ser også at det er noe ventetid på skjermkort og PSU, ca 7 dager. Den tiden kan du jo bruke på å lese litt i guider og å sette deg inn i hvordan ting skal gjøres ;)

Lenke til kommentar

Handlekurven Vis alltid handlekurven når du kjøper et produkt

Produktnavn Antall På lager På lager/

ETA *) Pris Totalt Slett

AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W P (HDZ940XCGIBOX) 289 1 627,- 1 627,-

ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case (0761345-08300-3) 281 466,- 466,-

ASUS M3A79-T Deluxe ATX AM2 790FX 16Gb DDR2 4 x PCI-Ex16 Crossfire SATA2 Raid GigaBit LAN 2x1394a Audio (M3A79-T DELUXE) 1 1 440,- 1 440,-

CORSAIR 4GB DDR2 KIT 800MHZ 2X2GB XMS PC26400 5-5-5-18 240PIN DIMM (TWIN2X4096-6400C5) 19 480,- 480,-

Sony Nec Optiarc DVD+-R/ RW/ DL/ LF AD-7203S-0S +20X8X12X -20X6X12X SILVER SATA (AD-7203S-0S) 12 210,- 210,-

SAMSUNG SpinPoint F1 750GB SATA2 32MB 7200RPM (HD753LJ) 878 588,- 588,-

SAPPHIRE RADEON HD4890 1GB GDDR5 850MHZ PCI-E DUAL-DVI TVO F-RETAIL IN (21150-00-40R) 18.06.2009 1 776,- 1 776,-

Gavekort:

Totalt (inkl. mva): 6 587,-

Herav MVA: 1 317,40

Tusen hjertelig takk for all hjelp :grin:

Da kommer jeg nok til å bestille beiset fra Amentio.(står i kurven at det bare er skjermkort de ikke har). Men det står;

Totalt (inkl. mva): 6 587,-, Herav MVA: 1 317,40 og det er ett kryss vet skjermkortet (på at de ikke har det på lager, har det noe å si på prisen?). hva vil det si?

Skal høre med onkelen min, om hva han synes, og om han har lyst til å hjelpe meg;)

Endret av GuZzlE
Lenke til kommentar

Skjermkortet kommer ifølge Amentio på lager den 18 juni. Men strømforsyningen har ikke kommet med i prisen, ei heller i handlevognen på Amentio. Dog noe merkelig for ifølge lagerstatus skal de ha plenty.

Antageligvis bør du ringe/maile Amentio for å høre med de. Jeg har heller absolutt ingen erfaring med denne butikken så jeg vet lite om prosedyrene deres.

Hvis du bor i nærheten av en databutikk så kan du alltids kjøpe det som mangler derifra, men nettbutikkene har som regel mye bedre utvalg så sjansen for at du skal finne et sapphire 4890 på en evt. databutikk i ditt nærområde vil nok være liten.

Som sagt, ring Amentio så blir du sikkert opplyst om det du behøver å vite :)

Lenke til kommentar

Amentio har tapt seg veldig på leveringstid, de bruker gjerne 1uke nå. Har bestilt 2 pc'er derfra de siste 2ukene og begge har brukt over 1 uke til Bergen. Dette er fordi at Amentio ikke har eget lager, så de får først sendt delene til seg selv fra grossisten, hvor de så pakker de om og sender de videre til kunden.

Lenke til kommentar
Amentio har tapt seg veldig på leveringstid, de bruker gjerne 1uke nå. Har bestilt 2 pc'er derfra de siste 2ukene og begge har brukt over 1 uke til Bergen. Dette er fordi at Amentio ikke har eget lager, så de får først sendt delene til seg selv fra grossisten, hvor de så pakker de om og sender de videre til kunden.

jaha :hrm:

Endret av GuZzlE
Lenke til kommentar

Det har vel kansje ingen ting og si siden du må vente på skjermkortet uansett? :) men ja ventetid er sjipt hehe :p

Lenke til kommentar

Det har vel kansje ingen ting og si siden du må vente på skjermkortet uansett? :) men ja ventetid er sjipt hehe :p

jepp -.-, iallefall når det kommer til det her :grin:. hadde det hvert f.eks en kvist hadde det vøri noe annet :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har ikke fått bestillt enda :thumbdown:

Men burde jeg kjøpe den stasjonære(kan forbedres hvis mulig, til den ligger like under 9000) eller en kan jeg oppgradere noe i den jeg har?

som sagt, har 9000kr å gå på, så hva hadde blitt best? :)

Endret av GuZzlE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...