Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av Gamer PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny pc, som hovedsaklig skal brukes til spill.

Jeg lurer på om hva som er best av :

Denne, Denne, Eller Denne

Jeg har 8200 kroner å gå på, så endringer til det bedre er også en mulighet. Men jeg er ganske Nybegynner når det gjelder PC så jeg vet ikke hva som er bra eller ikke.

det er ikke et MUST med skjerm, tastatur eller mus.

Helst ferdigbygde sett.

på forhånd Tusen Takk

Endret av GuZzlE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dog, ødelegger du noe under bygging går det ikke på garanti.

Men ikke la dette skremme deg, å bygge pc er som å bygge med lego :)

Hvis man vet hvordan det skal se ut :)..

Er det noe som ikke passer sammen eller går alt med alt?

Lenke til kommentar

F.eks kan du bygge denne fra annen tråd:

(amentio)

AMD PHENOM II X4 940 3.0GHZ BLACK SKT AM2+ 8MB 125W P (HDZ940XCGIBOX) 316 1 627,- 1 627,-

SAPPHIRE HD4890 Vapor-X (DVI, HDMI, DisplayPort) DVI, HDMI, DisplayPort (11150-05-20R) 7 1 809,- 1 809,-

MSI DKA790GX, AMD 790GX+SB750, Socket-AM2+, ATX, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16 (DKA790GX) 15 932,- 932,-

ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case (0761345-08300-3) 281 519,- 519,-

CORSAIR Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI (CMPSU-650TXEU) 182 769,- 769,-

KINGSTON ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, Kit w/two matched ValueRAM 2048MB DDR2 (KVR800D2N5K2/4G) 39 445,- 445,-

SAMSUNG DVD Recorder 22x +R/+RW -R/-RW IDE DVD-RAM Black Bulk (SH-S222A/BEBE) 428 231,- 231,-

SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB SATA2 32MB (ST31000528AS) 254 771,- 771,-

Gavekort:

Totalt (inkl. mva): 7 103,-

Lenke til kommentar
Ikke noe problem med garanti til vanlig bruk, men klokker du, da forsvinner garantien din :)

Hvis du sier at du har overklokket ja, noe man selvfølgelig ikke gjør.

Men bygg selv, for det første har du større frihet til å velge komponenter, for det andre så lærer du deg å bygge pc og da slipper du å være nødt å kjøpe ferdig-pc-er resten av livet.

Lenke til kommentar

Du kan sikkert få tips til mange brukbare oppsett av folk her inne ;) Les guider og sett deg litt inn i fallgruver så er det strengt tatt tut og kjør.

Angående overklokking så er enkelte komponenter laget med nettopp overklokking i tankene, så gyldig garanti burde være en selvfølge med mindre man har utført noen sinnsvake eksperimenter. Men siden det sikkert blir en stund til du trer inn i rekken av klokkere så behøver du ikke bekymre deg. Å bevise komponentdød pga. moderat overklokking vil som sagt også være en utfordring.

Lenke til kommentar

som sagt, jeg aner ikke hva som er bra av komponener, så jeg skjønnner ikke hva som er bra ut ifra navnet. Så hvis det er noen som vet om noe som er bra til ca. 8000 kr så er det bare å komme med forslag :p

PC'en skal kunne kjøre spill som; RS Vegas 2 og CoD 4 helst på max, uten store problemer :grin:

Endret av GuZzlE
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=95814

Denne kjører de spillene du nevner mm. på maks i høy oppløsning uten problemer. Relativt rimelig ift. ytelse er den og. Du kan med litt hell også finne deg en god 22" til de resterende kronene som gjenstår opp til 8000 kroners grensen din.

Jeg er sikker på at du får til å sette sammen en maskin uten problemer bare du setter deg inn i det på forhånd og ikke forhaster deg i byggeprosessen.

Linken til komplett fungerer forresten ikke hos meg. Spillene du nevner krever ikke så alt for mye, så en ferdigbygd maskin til samme pris kan nok også kjøre disse uten de helt store problemene, men mtp. pris og generell "bang for the buck" så er ikke dette den beste løsningen.

Denne og Komplett Gamer i05 som du linket til først vil også fungere helt greit så det er til syvende og sist din beslutning.

Lenke til kommentar

Her er den jeg prøvde å linke til :

Komplett Gamer i05

- Miljøgebyr 55.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 334490

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Antec Nine Hundred sort miditower,

MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 2GB KIT CL5

Seagate Barracuda 7200.11 500GB

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter,

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

kommer de pc'ene her til å være helt utdatert når Modern Warfare 2 kommer ut?.. 10. November?

Endret av GuZzlE
Lenke til kommentar

COD har jo til nå vært ganske lett og kjøre på tross av ypperlig grafikk, men om MF2 bruker samme grafikkmotor vet jeg ikke. Innen data så blir det meste "utdatert" innen kort tid, men det betyr likevel ikke at man fint kan bruke en PC til nye spill noen år fremover hvis man trør til litt til å begynne med eller f.eks oppdaterer med ytterligere skjermkort.

4850 synes jeg personlig blir litt svakt hvis du skal satse på nye spill fremover så et minimum til dine kriterier vil jeg si er et 4870 1GB hvis du vil at alt skal gå nogenlunde glatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...