reven90 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hei jeg har tenkt å bygge en HTPC, har ikke så mye greie på dette så er et par ting jeg lurer på som kansje dere kunne hjulpe meg med. Det ene er hva bør jeg kjøpe av lydkort for å kunne koble meg til et hjemmekinoanlegg for å få 5.1 lyd? (har ikke enda kjøpt et hjemmekinoanlegg, men hadde vert fint å kunne koble seg til dette når det kommer i hus.) Det andre er at jeg har sett gjennom flere av innleggene her med forslag til HTPCer, men hvordan kan det ha seg at jeg ikke har sett noen sjermkort eller lydkort på noen av disse pcene. Er det jeg som har gått glipp av noe? For d siste så hadde det vert kjekt hvis noen hadde giddet å ha tid til å komme med forslag til ka jeg kunne ha bygget. Kan komme med noen ønsker:) - Trenger ikke sånn fancy HTPC kabinett, går greit med et vanlig. - Trenger ikke Blu-Ray på den. - Skal kobles til tv gjennom HDMI. - Lyst på støtte for 5.1 lyd. - Pris: kan godt gå opp i 7-8000kr. Hadde vert kjekt hvis någen kunne hjulpet meg:) På forhånd takk;) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hovedkort til HTPC har ofte lydkort og skjermkort integrert. Derfor blir ofte ikke slike komponetner listet opp. Du har til eksempel MSI Media Live DIVA som er laget spesielt for HTPC oppsett. Det koster litt, rundt 1800 kroner, men da får du alt man trenger innen hovedkort - skjermkort og lydkort. Her har du et eksempel: Jeg har dessverre brytt ønsket ditt og lagt til et HTPC kabinett. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...C3-4F7268C86A00 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Som nevnt har de fleste hovedkort integrert både lydkort (i dag er det vanlig at de kommer med 7.1) og skjermkort. Hvis du vil ha et skjermkort som du kan bruke til avspilling av HD-film kan du vurdere geforce 9400. Billig og bra! Lenke til kommentar
reven90 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Takk for gode svar:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå