Gå til innhold

Forhåndsvise nye filtyper i utforsker

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med dette:

Jeg har installert et program som leser .PES filer (broderibilde). Når jeg dobbelklikker filen i utforsker åpner det programmet og viser filen som bilde. Jeg har en del .PES filer i en katalog og vil gjerne at disse skal forhåndsvises som bilde i utforsker. Lar dette seg gjøres? I såfall hvordan går jeg frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vet ikke om jeg oppfatter deg rett, men oppfatter det om du ønsker at du skal se miniatyrer av filene når du går inn i mappen der du har disse bildene liggende.

Prøv å se om vedlagte veiledning kan hjelpe deg på vei. Den er laget for Windows XP.

Det er ikke sikkert at du må gjennomføre alt, men sørg for å flytte filene i en mappe og endre på samme måten som beskrevet i veiledningen.

Det er strengt tatt ikke nødvendig å flytte denne mappen inn under "Mine Bilder".

Lykke til ihvertfall. :thumbup::thumbup::thumbup:

Forh_ndsvisning_av_bildefiler.pdf

Lenke til kommentar

Om det er "Filmstrip" visningen du er ute etter gjør du følgende.

Høyreklikk på katalogen.

Velg Customize

Velg Pictures (eller Photo)

post-188682-1243922975_thumb.jpg

Filmstrip er nå tilgjengelig i View menyen.

post-188682-1243923041_thumb.jpg

Men om denne visningen støtter .PES aner jeg ikke.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Dere har skjønt tegninga. Takk for gode forklaringer! :)

Jeg prøvde deres forslag. Får dessverre ikke frem innholdet av filen. Det vises kun felles ikon, på samme måte som et word dokument.

Kanskje dette ikke lar seg gjøres likevel? :hmm:

Lenke til kommentar

Du må ha en "driver" installert i windows som støtter indeksering av slike filer. Kan f.ex nevnes acrobat reader installerer en slik for pdf-filer.

Så med mindre de som lager programvaren ikke lager en tilleggsmodul til windows for indeksering av filene, så vil du ikke klare å få vist noen miniatyrbilde i utforsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...