Gjest sweatyteddy Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Er det noen her som vet om man kan få feber av å trene for mye? Jeg har vært aktiv og trent stort sett hele livet, men for et par dager siden da jeg trente begynte jeg å kjenne meg skikkelig slapp på slutten av økten. Og da jeg kom hjem fikk jeg hodepine, ble varm og begynte å svette skikkelig da jeg skulle legge meg å sove. Dette har vart i et par dager nå. Noen som vet om det er på grunn av treningen eller om det er andre ting? Er ikke forkjølet eller noe. Bare feber. Lenke til kommentar
Sony1 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Er det noen her som vet om man kan få feber av å trene for mye? Jeg har vært aktiv og trent stort sett hele livet, men for et par dager siden da jeg trente begynte jeg å kjenne meg skikkelig slapp på slutten av økten. Og da jeg kom hjem fikk jeg hodepine, ble varm og begynte å svette skikkelig da jeg skulle legge meg å sove. Dette har vart i et par dager nå. Noen som vet om det er på grunn av treningen eller om det er andre ting? Er ikke forkjølet eller noe. Bare feber. Feber er en del av kroppens forsvar mot infeksjoner. Den økte kroppstemperaturen bidrar til å hemme og drepe bakterier og virus. Dersom feberen fungerer som den skal blir angrep fra bakterier og virus stoppet. Når du trener kan kroppstemperaturen stige noe. Ytre faktorer kan her spille inn som for varme klær, lite tilførsel av vann, Temperaturer under 38 gr C regnes ikke som feber. Årsaker til feberen kan være influensa, forkjølelse, vannkopper, ørebetennelse, halsbetennelse, lungebetennelse, urinveisinfeksjon eller mage- og tarminfeksjon. Du sier du er slapp og det viser jo at det kan være noe kroppen din trenger energi til å kvitte seg med! Uansett ville jeg kontaktet din private lege og snakket med han/henne slik at du kan få råd til hvordan du bør forholde deg iht eventuelt videre undersøkelse for å finne den konkrete årsaken. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå