Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får konstant pipelyd når strøm kobles i, og pcen starter ikke. (stasjonær)

Anbefalte innlegg

Hei.

Stasjonær pcen min ser ut til å ha tatt kvelden i går. Den har gått stabilt ganske lenge nå så lurer på om noe ble litt for støvete/varmt og tok kveld. Den har sto på i går før den plutselig slo seg av av seg selv.

Har prøvd å koble ut alle kontakter og se om noe var løst/så galt ut i pcen. Men kunne ikke se noe. Nå når jeg kobler strøm til PSU begynner en konstant pipelyd med en gang. Lyset i påknappen på PSUen lyser. Knappen for å slå på pcen gir ingen effekt, den prøver ikke å starte.

Tenker selv at det virker som om PSU sviktet. For etter min erfaring vil den i det minste prøve å starte om noe er galt med HK. Så skal prøve å få tak i en ekstra PSU for å se om det hjelper. Noen andre ideer eller lignende erfaringer?

Oppsett:

MSI GeForce 9600GT 512MB OC GDDR3

Asus P5B-E PLUS, P965, Socket-775, ATX

Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

6GB minne, blant annet 2x OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch.

3x HDDer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig at det er strøm relartert,hvis du ser i pipe koder til hk ditt så er ikke

konstant pipelyd nevnt.Hvis skjermkort ikke får den strømmen den skal ha,så mener jeg at du får en konstant pipelyd,prøv en annen strøm kabel til gpu,hvis du har.Eller prøv å fjern gpu fra pcie slotten,og start opp.

423029.jpeg

Hvis du har et voltmeter,så mål psu.

423031.jpeg

Lenke til kommentar

Angående hk pipe koder så må vil vel de først kunne komme når jeg forsøker en oppstart `? og ikke som nå at så lenge strøm er koblet til så piper det ?

Skal prøve nå å måle PSU'en å se om det funker.

Eller prøv å fjern gpu fra pcie slotten,og start opp.

Vil neppe ha noe å si da start knappen ikke gjør noe som helst nå.

edit: mens jeg ser etter en ledning jeg kan ødelegge fant jeg ut at lyden kommer når jeg kobler strøm til PSUen selv om psuen er koblet fra pcen. Noe vits å fortsatt sjekke om den har strøm ?

Endret av Cotul
Lenke til kommentar

Koble fra "20/24 pins" strøm-kontakten til hovedkortet.

Ta en binders e.l. og kortslutt den grønne kontakten (ca midt på) med en av de to sorte ved siden av.

Hvis ikke strømforsyningen starter da, er det garantert den som er gåen.

Lenke til kommentar

Pipingen kommer fra psu med en gang den er koblet til strømnettet ja. Så har vel egentlig godtatt at den er gåen.

Fant ingen leding jeg vil ødelegge for å sjekke om den kan starte heller, kan vel prøve å finne en binders (driver å skal flytte så er ganske rotete for tiden) men vet ikke om det er noe poeng.

-Total PSUs Failed: [ 17 ]

-Total Failed PSUs that took out components: [ 1 ]

Håper bare at den ikke tok med seg noen andre komponenter samtidig. Vet ikke om det er stor sjanse for det eller ikke. Men av de som gikk til helvete på det forumet der virker det ikke som om det er så vanlig at andre komponenter dør samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...