Gå til innhold

ønsker tilbakemelding på spill-PC oppsett

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker tilbakemelding på dette oppsettet. Jeg lurer på om jeg trenger flere deler, kan få samme ytelse billigere, eller om jeg generelt har gjort noen dårlige valg.

PC-en skal brukes til spilling. Budsjettet ligger på rundt 15 000kr, da inkludert skjerm, tastatur og mus.

Takker for svar.

Endret av zenzen0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Ville vurdert å heller kjøpe 1 stk HD 4890, men for all del. Ellers ser det bra ut da, kan ikke klage på noe egentlig. Prisen er vel ikke så dum heller, selv om komplett er dyrere enn f.eks. Amentio, så får du jo alle varene i én pakke, ikke ørten.

Lenke til kommentar

Du bør etter min mening tenke på å bytte skjermkort til noe med 1 gb ram. 512mb kan i verste fall bli litt lite. Alt etter hva du akter å bruke maskinen til.

Personlig ville jeg gått for et 4870x2, som er tilregnet like rimelig, eller spyttet i nok til 4890 i CF. Hvis du skal klokke CPU så vil også som kjent stock-kjøler bli utilstrekkelig etterhvert.

Lenke til kommentar

To 4890 ville vært nice, hvis du kan ta deg råd til det. Eller så kan du kjøpe ett, se hvordan det går, evt. kjøpe ett til senere.

MEN vurder ett enda kraftigere PSU da. Disse kortene trekker mye strøm, så du trenger ca 1000watt for to stk.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...