Gå til innhold

Best mulig bilde sony vegas

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et canon HV 30 kamera, jeg er veldig fornøyd med kameraet og kvaliteten og fargene som kommer på filmen som blir tatt opp, men har sett noen andre filmer som er filmet med samme kamera, og syns de filmene har et enda bedre bilde, men klarere farger, og rett og slett litt skarpere bilde... Hittil har jeg for det meste brukt de lagrede farge og lysinnstillingene i sony vegas når jeg redigerer, er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til bedre lys og farger? Kan redigeringsprogrammet man bruker til å capture videoen med ha noe å si på fargene og kvaliteten på klippene som kommer inn på datan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har et canon HV 30 kamera, jeg er veldig fornøyd med kameraet og kvaliteten og fargene som kommer på filmen som blir tatt opp, men har sett noen andre filmer som er filmet med samme kamera, og syns de filmene har et enda bedre bilde, men klarere farger, og rett og slett litt skarpere bilde... Hittil har jeg for det meste brukt de lagrede farge og lysinnstillingene i sony vegas når jeg redigerer, er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få til bedre lys og farger? Kan redigeringsprogrammet man bruker til å capture videoen med ha noe å si på fargene og kvaliteten på klippene som kommer inn på datan?

Skarpere bilde: "Unsharpen mask" - "light/medium"

Vet ikke helt hva du mener med forhåndsinntilte farger, men f.eks. "Studio to computer RGB" er kun for å se hvordan DVDen vil vises på TV, skal fjernes før rendering.

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...