Fløffy Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Skal installere xp på ein Acer Aspire 4520 men treng driver til sata. Nokon som har tips om kvar eg finn driverar og korleis eg legger dei inn? Har googla litt men ikkje komt fram til noko fornuftigt. Takk for svar Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Er det slik at den laster inn deler av XP pre-installasjonen, men du kommer ikke så langt inn i pre-installasjonen til partisjonering og slikt? Edit: Typo! Endret 1. juni 2009 av simensk Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Den kjem til formaterings og partisjonsdelen, men når eg skal formatere seier han at han ikkje finn disken. What to do? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Enten kan du slipstreame driveren inn på CD-en, nlite fikser den jobben, eller så kan du ha driveren på en diskett, hvis PC-en har det. Så trykker du F6 under oppstart når xpinstall ber deg om det. http://www.nliteos.com/ Endret 1. juni 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Er ein Bærbar PC det gjelder. Eit problem er at det ikkje ligg sata driver på acer sine sider, kor kan eg finne det? Er amd prosessor og nVidia 7000m grafikkort. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Gå inn i bios, og skjekk om disken står konfigurert som IDE, eller ACHI(?). Denne kan du sette til IDE, og da skulle eg ikkje tru du trenger drivere. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Den sto faktisk opprinneleg som IDE. Men det funka ikkje.. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Den sto faktisk opprinneleg som IDE. Men det funka ikkje.. Det var litt merkelig,denne karen hadde ingen problem etter han forandra AHCI Mode to IDE Mode,det er også xp drivere i linken,men kunne ikke se noen sata driver. install Windows XP on Acer Aspire 4520 Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Den sto faktisk opprinneleg som IDE. Men det funka ikkje.. Siden det stod som IDE, så rekner eg ikkje at dette er problemet, men du må huske å lagre bios etter du har skiftet noke der. Virka jo veldig snålt at det ikkje funker. Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Har prøvd å lagt ved nokre driverar med nlite utan at det fungerar. Har eit anna problem med maskina og. Straumkontakten er noko gale med, slik at maskina ikkje får lada. Må ordne dette først trur eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå