Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Modde Volvo V70 2.5 144 hk AUT, 5-syl 2000 modell


KoR

Anbefalte innlegg

Har en Volvo V70 2000-modell, som jeg låner av Pappa. Har fryktelig lyst til å tune den og få litt mer trøkk, samt gjøre den litt kulere. Har ingen peiling på modifisering av bil, annet enn at jeg er litt over middels interessert i bil.

 

Det jeg vet om bilen:

 

Motor: 2,5 liter V5, yter 144 hk og gir bra lyd fra seg

 

Sportsunderstell (Senket og litt stivere enn vanlig)

 

Girkasse: Automat

 

Km: 230.000

 

Lurer på om det er mulig å hente ut opp mot 200 hk av denne? Vil det være mye jobb og f eks få inn en turbo?Burde jeg chippe den? Ganske kjedelig eksosannlegg og, så er det mye styr og få 2 rør istedet for 1?

 

Vet ikke om dette er noen bil å begynne å styre med heller...

 

Bilen er nesten identisk med denne: Volvo V70 2000

 

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som om du er klar til å ungdomsdrepe en flott bil. Er du klar over verditapet på en bil som er "modda" som du kaller det?

 

Og er ikke bilen "lånt" da som du sier?

joda kommer jo ikke til å gjøre det, men er bare veldig nygjerrig på kostnader osv :p

Lenke til kommentar
Du kan fint hente 200hk ut av den, men det koster nok 50.000++ ;)

Så lykke til....

 

Makan til dårlig svar.

 

Du kan hente mer effekt ut av motoren din ved å montere et effektanlegg, og gi den mer friskluft.. Men å hente ut 200 hk av den motoren som sannsynligvis er en B5252S blir en ganske umulig oppgave.

 

Men det enkleste er å bytte motoren. For rundt 15.000 får du en komplett turbomotor til disse bilene. B5234T elns. Da får du 226 orginale hk, som kan chippes til 280 hk med "Steg1" trim.

 

Og det er ikke V5 i den, men rekke femmer.. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Du kan fint hente 200hk ut av den, men det koster nok 50.000++ ;)

Så lykke til....

 

Makan til dårlig svar.

 

Du kan hente mer effekt ut av motoren din ved å montere et effektanlegg, og gi den mer friskluft.. Men å hente ut 200 hk av den motoren som sannsynligvis er en B5252S blir en ganske umulig oppgave.

 

Men det enkleste er å bytte motoren. For rundt 15.000 får du en komplett turbomotor til disse bilene. B5234T elns. Da får du 226 orginale hk, som kan chippes til 280 hk med "Steg1" trim.

 

Og det er ikke V5 i den, men rekke femmer.. :) Lykke til!

 

jaha, takk for bra svar. Snakker vi brukt da eller? Vet du om noen nettsider jeg kan titte på?

Lenke til kommentar
blocket.se , finn.no , autodb.no , www.jb-bildemo.se osv. :) alle 5 syl turbomotorer passer.

 

eneste sida jeg fant no på, var jb-bildemo. Der fant jeg derimot 4 sider med v70 motorer!

 

Jeg søkte etter den motoren du anbefalte i posten over, B5234T. Jeg finner bare B5234T3. Hva betyr det 3-tallet etter T'en? Og vil alle B5234T3 passe på min bil? Hvilket Motorer ville du anbefalt herfra?

 

EDIT: Så på feil sted. Så på 2000-2004, må vel se på 97-00? Har den eldre modellen, den som er litt "firkantet" i formen... Her er vel de jeg burde se på. Fant denne: B5234T8 Vil den passe? Bra motor? Hva med prisen?

Endret av KoR
Lenke til kommentar
Den vil passe ja. Du kan bruke alle 5 syl motorer fra Volvo 850/v70/s60/c70/v70n.. Eneste forsjellen ligger vel i styreenhetene.

trenger vel ny automat kasse og da eller? blir fort dyrt da isåfall :p

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke nødvendigvis ny automatkasse. Jeg kjører selv 290 hk på en kasse beregnet for 170 hk.. Kassene til disse bilene er stort sett skuddsikre, så ny kasse trenger du nok ikke. Er bare å klaske kassen på ny motor. :)

f*en asså har så inni granskauen lyst til å skifte motorn, men er jo faderns bil. han kjører jo rundt i ny mondeo men vet ikke hva han syns om at volvon hans blir modifisert :p hva med staten? de er jo seige på avgifter når det kommer til motorer med trøkk... må jeg betale store summer til de?

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke nødvendigvis ny automatkasse. Jeg kjører selv 290 hk på en kasse beregnet for 170 hk.. Kassene til disse bilene er stort sett skuddsikre, så ny kasse trenger du nok ikke. Er bare å klaske kassen på ny motor. :)

f*en asså har så inni granskauen lyst til å skifte motorn, men er jo faderns bil. han kjører jo rundt i ny mondeo men vet ikke hva han syns om at volvon hans blir modifisert :p hva med staten? de er jo seige på avgifter når det kommer til motorer med trøkk... må jeg betale store summer til de?

 

Ja du må vel egentlig betale noe omkostninger der ja, samt få godkjent bilen med ny motor.

 

Dersom du klarer å vente til det er gått 10 år fra førstegangsregistrering, så slipper du å betale noe som helst til staten.. Hvis ikke så er det vel 10% du kan øke effekten uten å måtte godkjenne eller betale noe.

 

Ett hett tips: Gå for en 2 liter lavtrykksturbo. Her får du 180 spreke hk, og har et stort potensiale ved videre trim. Du TRENGER ikke å gi beskjed til staten heller..

Lenke til kommentar
Nei, du trenger ikke nødvendigvis ny automatkasse. Jeg kjører selv 290 hk på en kasse beregnet for 170 hk.. Kassene til disse bilene er stort sett skuddsikre, så ny kasse trenger du nok ikke. Er bare å klaske kassen på ny motor. :)

f*en asså har så inni granskauen lyst til å skifte motorn, men er jo faderns bil. han kjører jo rundt i ny mondeo men vet ikke hva han syns om at volvon hans blir modifisert :p hva med staten? de er jo seige på avgifter når det kommer til motorer med trøkk... må jeg betale store summer til de?

 

Ja du må vel egentlig betale noe omkostninger der ja, samt få godkjent bilen med ny motor.

 

Dersom du klarer å vente til det er gått 10 år fra førstegangsregistrering, så slipper du å betale noe som helst til staten.. Hvis ikke så er det vel 10% du kan øke effekten uten å måtte godkjenne eller betale noe.

 

Ett hett tips: Gå for en 2 liter lavtrykksturbo. Her får du 180 spreke hk, og har et stort potensiale ved videre trim. Du TRENGER ikke å gi beskjed til staten heller..

 

ifølge vesta papirene jeg fant, ble bilen første gang registrert i 1999...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...