Gå til innhold

Hvilke program for å kopiere dvd til dvd?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en NEC Dvd brenner og tenkte jeg ville prøve å lage kopi av en dvd film jeg har. Ja jeg vet det ikke er lov å gjøre det,men jeg så filem en er på litt over 7GB men de dvd platene jeg kjøpte kun tar 4,7 GB. Er det noen av dere som vet hva program jeg kan bruke for å lagee en kopi av filmen. Programmet som fulgte med var Nero men ettersom dvd platene er skrivebeskyttet så går det vel ikke an å bruke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er enklere sagt enn gjort. Men det lar seg gjøre! :)

 

Last ned DVD Schrink.

Åpne filmen i DVD Schrink, det har muligheter for å kun bruke de delene av filmen du vil.

F.eks kun selve hovedfilmen med en type lydspor.

Hvis du fortsatt ikke kommer ned på 4.7GB kan det kode filmen på nytt.

 

Til slutt brenner du resultatet med f.eks. Nero.

 

8)

Lenke til kommentar

Ja jeg eier filmen, men grunnen til jeg vil lage en backup av filmen når jeg endelig har fått dvd brenner er ganske enkelt det at jeg har vært på jakt etter denne filmen i måneder. Jeg måtte tilslutt bestille den hos en videobutikk, men selv da var filmen vanskelig å få tak i. Jeg vil gjemme vekk orginalen for slippe å få f.eks skade på filmen slik jeg ikk kan spille den av. Da er det bedre å slite ut en backup. Når det skal sier så ser jeg ikke på filmen hver dag, men en backup er en billig fosikring hvis det skulle vise seg at en ikke skull få tak i filmen lenger.

Lenke til kommentar
"når det står i retningslinjene at vi ikke tillater informasjon som kan lede til piratkopiering."

 

:lol:

 

 

Ja, jeg vet det, men det har vært 100 vis av tråder oppe om hvordan man lager backup`er av audio cd`er og diverse spill her, uten at noen har stengt de trådene.

Så jeg synes de få la det gå for denne gang :D

Lenke til kommentar
"når det står i retningslinjene at vi ikke tillater informasjon som kan lede til piratkopiering."

 

:lol:

 

 

Ja, jeg vet det, men det har vært 100 vis av tråder oppe om hvordan man lager backup`er av audio cd`er og diverse spill her, uten at noen har stengt de trådene.

Så jeg synes de få la det gå for denne gang :D

 

Jupp. Helt enig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...