Gå til innhold

Junifest 2009 - Knewts mobilkamera!+Metallica. "The thing that should not be"

Anbefalte innlegg

Heisann. Melder meg på for første gang.

Bruker: Knewt

Utfordring: Ta bilder med mobilkamera. Teste ut forskjellige funksjoner på mobilkameraet.

Deltakernivå: Legger meg nok på "pingle" men slenger kanskje inn et om dagen?

Utstyr: LG KU990 Viewty

Tilleggsutfordringer: Snuser på ideen om å gi alle bildene en tittel etter mitt favorittband, Metallica, men det tror jeg kan bli vanskelig.

EDIT: Joda, alle bildene skal ha tittelen til en Metallica-sang. Det er selvfølgelig min oppgave å tolke bildene så de passer til en tittel. :)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens bilde: "Battery" Sang..

Jeg var på sykkeltur idag, og da var det deilig å stoppe langs veien og fylle på litt energi. Kjeksa er altså batteri. :) Jepp, bildet er kraftig redigert, men det er tatt med mobilkameraet, som utfordringen min sier.

F-stopp: f/2,8

Eksponeringstid: 1/100 sek.

ISO-hastighet: ISO-53

Brennvidde: 5mm

(sakset fra Høyreklikk på bildet - Egenskaper, jeg vet ikke hva dette betyr. :whistle: )

post-102350-1243860263_thumb.png

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hehe, takk skal dere ha. :)

Tenker jeg kommer med et bedre bilde i morra. Idag orka jeg ikke å gå ut igjen etter 40 km på sykkelen, så da ble det et av bildene fra sykkelturen. Jeg har hvertfall masse ideer om hva jeg kan ta bilder av utifra Metallica-titler. Så er det bare å gjennomføre det.

Lenke til kommentar

Dagens bilde! Tok det på morgenen idag. Det heter "Fade to black". Det ble tatt i skumringen, men det var litt for lyst, så jeg gjorde det en del mørkere. Ellers er det ikke gjort noe med det, tror jeg.

2. juni: "Fade to black"

post-102350-1243942901_thumb.png

Lenke til kommentar

Dagens bilde kommer nå! Testa den såkalte macrofunksjonen på kamera. Bildet har noenlunde samme etterbehandling i Photoshop som det første bildet hadde. Føler det passer bedre til dette bildet, da.

Det heter "Welcome home".

Here it is:

post-102350-1244030960_thumb.png

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Ble et innebilde. Fra kjøkkenet faktisk. Hva føler man når man mister brødskiva på gulvet med pålegget ned? Sinne? Skuffelse? Tristhet? En blanding kanskje? Har den følelsen et navn? :)

Here you go;

5. juni: "The Unnamed Feeling"

post-102350-1244227746_thumb.png

PS: Hadde vel egentlig tenkt å legge på tittelen, men Photoshop krangla med meg idag. Text-funksjonen funker ikke. Når jeg skriver i tekstruta jeg drar opp skjer det ingenting (samme hvilken tekststørrelse og font). Tips? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...