Gå til innhold

Stemmer dette ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å kjøpe enten et Nikon CoolPix 995 eller et Sony DSC-S85. Prisene nedenfor er hentet fra henholdsvis Japan Photo (i Stavanger) og ITButikken (www.itbutikken.no):

 

Sony DSC-S85:

Japan Photo: 9995,-

IT-Butikken: 9250,-

 

Nikon Coolpix 995:

Japan Photo: 12000,-

IT-Butikken: 8250,-

 

Hvordan kan Coolpix 995 være 3000 kroner dyrer enn S-85 hos Japan Photo, mens hos IT-Butikken så er vitterlig Coolpix 995 _billigere_ enn S-85?

 

At nettbutikken er billigere kommer ikke som noen overraskelse, men hvem er det som priser kameraet sitt feil her? Den innbyrdes prissettingen av forskjellige kamera kan da ikke variere fra butikk til butikk og i alle fall ikke med flere tusen kroner!

 

PS! Er det noen som har innspill til valg av disse kameraene? Jeg har sansen for Sony sitt med muligheten til video opptak osv. Jeg er en glad amatør!

 

A. Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


arildh skrev (2002-01-22 19:54):

Hvordan kan Coolpix 995 være 3000 kroner dyrer enn S-85 hos Japan Photo, mens hos IT-Butikken så er vitterlig Coolpix 995 _billigere_ enn S-85?


 

Ta en titt i prisguiden for å se hvordan andre nettbutikker ligger an i pris. URL: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_kate...ra&vis_bilde=ja

 

Joda, det skjer nok innimellom at prisene på varer kan virke "spinnville". Det har jo blant annet med hvilken innpris de ulike forhandlerne opererer med. Ved kampanjetilbud/utgåtte varer/store kvanta kan de få ekstremt "snille" priser.

 

Har ikke sjekket opp denne saken spesifikt.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg er i hvert fall ikke så DUM at jeg betaler det fotobutikken vil ha. Har handlet mye hos it-butikken det siste året og er godt fornøyd med dem. Også med et skjermkort som ikke virket, sendte det tilbake og fikk nytt. Har kjøpt et Nikon CP-880 fra dem og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Hej arildh !

 

Jeg blev interesseret i at vide den nøjagtige pris

- og det viste sig, at det faktisk ikke var billigere i danmark,

når det blev regnet nøjagtigt ud...

 

- men det var tæt på !

:smile:

 

Her er dine tal:

 

Sony DSC-S85:

Japan Photo: 9995,-

IT-Butikken: 9250,-

 

Nikon Coolpix 995:

Japan Photo: 12000,-

IT-Butikken: 8250,-

 

Og her er mine beregninger:

 

http://www.multiphoto.dk :

(kurs: 106 + omtrent 200 i forsendelse)

 

Nikon Coolpix 995: 7900,- DKK * 106 = 8374,- + 200,- = 8580,- Norske Kroner

 

Sony DSC-S85: 8575,- DKK * 106 = 9089,- + 200,- = 9290,- Norske kroner

 

Jeg er ked af, at det ikke var den bedste ide, jeg gav dig ! (måske på andre modeller?)

 

Lars fra danmark

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg kjøpte meg et Sony DSC-S85. Har lest gjennom hele manualen, testet kameraet i mange forskjellige scenario og er kjempe fornøyd!!! Makan til kamera. Jeg er ingen fotoekspert men som en glad amatør er dette kameraet midt i blinken for meg. Designet er utrolig vakkert (koksgrå, retro design). Funksjonaliteten er god (for mitt bruk i alle fall) og menystyring er meget gjennomtenkt. Og billedkvalitetet en topp etter hva jeg kan se (som sagt er jeg ingen ekspert på dette) Jeg kan ikke annet enn å anbefale dette kameraet til andre. For den mer kresne er nok Nikon Coolpix 995 bedre hva gjelder funksjonalitet, men for en som vil kunne ta bilder med lyd, mpg snutter, GIF-animasjoner osv. er dette kameraet helt topp. Hio, dette er gøy! Kameraet har tom. en egen greie for å ta bilde av tekst! Så nå kan jeg endelig være spion og ta bilder av hemmelige dokumenter jeg skulle være så heldig å komme over!

 

Ellers takk for alle innspill til mitt opprinnelige innlegg.

 

A. Hansen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...