Zitrix Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Hei! Jeg trenger litt tips til kjøp av vannkjøling. Er så mye å velge mellom og jeg vet ikke hva som er bra og hva som ikke er fult så bra? Jeg kommer til å kjøpe EVGA X58 3xSLI CLASSIFIED, Socket-1366 med Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920 Ellers har jeg følgene oppsett Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm 2 x Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB (blir endret til dd3 ram) HIS Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5, 3 x 30 GB vertex SSD Jeg ser helst å kunne kjøle ned hovedkort,prosessor og grafikk kort for klokking. Pris rundt 3 - 5000 kr Endret 1. juni 2009 av zitrix2 Lenke til kommentar
Toad Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 CPU - Heatkiller 1366 GPU - Heatkiller GPU-X2 4870x2 Chipset - BP Black Freezer Mosfet - BP Black Freezer Pumpe - Swiftech MCP355 Pumpetopp - XSPC Radiator kjøper du som du har plass til i kabinettet, gjerne TFC sine. Slanger, mye å velge i både av farger og størrelser, men ofte brukt er 1/2ID og 3/8ID, gjerne fra Tygon eller TFC. Nipler som tilsvarer slangens størrelse, gjerne med integrert O-Ring for å forsikre mot lekkasjer. Annen ting å tenke på: Vet ikke om det var en skrivefeil eller hva det er, men DDR2 vil funke meget dårlig(les: Ikke faen) i et hovedkort som er laget for DDR3, og her bør du gå for triple channel som trenger max 1.65v. Over 1.65v vil skade CPU'en din. Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Hei ja det skal oppgraderes til dd3 ram ja, men trenger jeg ikke også en radiator ? Lenke til kommentar
freonor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du trenger en trippelradiator for det der. Thermochill, TFC, swiftech, XSPC (rx). Hvilken som helst av de merkene fungerer godt. Hvis du vil ha vifter som ikke bråker så er Swiftech den beste radiatoren i forhold til pris. Jeg ville kanskje ha valgt å ha 2 radiatorer med så mye å kjøle. Å kjøle hovedkortet er ikke nødvendig med mindre du har svært liten luftgjennomstrømning i kabinettet ditt. Du kan trygt kjøre mer enn 1.65V på minnet, men da må du ha vtt satt innenfor 0.5V av minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå