Gå til innhold

Penger tilbake etter pc feil


Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette var en PC med 500 GB harddisk, AMD phenom trippel-core(2,2GHZ, 64-bits), 4 GB ram, 256 mb skjermkort.

 

Jeg kjøpte en ny stasjonær PC hos Lefdal i slutten av Desember. Rundt 4 måneder senere ville ikke PC'en starte opp lenger. Det hadde jo som sagt gått over 4 måneder, så ferie bilder og over 1000 andre bilder var satt inn på harddisken for lenge siden. Derfor var penger tilbake ikke aktuelt.

Jeg sa til dem "hvis noe som helst skjer med, eller må bli gjort med harddisken ring meg først. Neste dag sa de det ikke var noe fare for noe skulle skje med harddisken, feilen lå i "power supplien". Noen dager senere sa de det var mer enn det, de måtte erstatte motherboardet også.

Rundt 1 måned senere fikk jeg PC'en tilbake, og fikk beskjed at hele harddisken var borte, selv om jeg sa de måtte kontakte meg hvis noe skjedde. Det var jo ikke SÅ bad, så jeg tenkte ikke mer på det.

Da jeg startet opp PC'en så jeg med en gang at det ikke var en 64-bits PC lenger, jeg sjekket det å den stod på 16-bit( altså det var en 32-bits PC men sto på 16-bit).

Jeg sjekket PC spesifikasjonene og det var ikke lenger en 64-bits, med 4 GB ram lenger.

Den var blitt nedgradert til en 32-bits 3 GB ram PC.

Jeg tok PC'en tilbake og der sa han som jobbet ved PC avdeling( Etter vi sa den hadde blitt nedgradert til 3GB ram, fullførte han setningen og sa "pluss den nå er en 32-bits?" som om hadde hørt om det før), at vi måtte snakke med service gutta og trolig så enten kunne jeg få pengene tilbake eller få den fikset på nytt.

Jeg levert PC'en tilbake til service avdelingen, og spurte dem om vi kunne få pengene tilbake, det kom et kjapt nei. Dette var på en onsdag.

Han sa de skulle fikse det til i morgen eller til over i morgen. De 2 dagene er passert.

Så sjekket jeg nettsidene til lefdal der sto det at hvis produktet ble mottat med en feil eller mangel har du krav på penger tilbake. Mottat med feil eller mangel vil si at det oppstår en feil med PC'en innen de første 6 månedene. I dette tilfelle hadde det gått 4 måneder.

De har ikke opplyst meg om noen som helst rettigheter da vi levert PC'en ved begge anledningene.

 

Hvilke rettigheter har jeg i denne saken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så sjekket jeg nettsidene til lefdal der sto det at hvis produktet ble mottat med en feil eller mangel har du krav på penger tilbake. Mottat med feil eller mangel vil si at det oppstår en feil med PC'en innen de første 6 månedene. I dette tilfelle hadde det gått 4 måneder.

Hva rettigheter har jeg i denne saken?

 

Gå i butikken, referer dem til det som står på deres hjemmesider og si du vil ha pengene tilbake, enkelt og greit.

Hvis de sier nei, har du i hvertfall rett til at de ordner pc-en slik at spesifikasjonene er de samme som før den ble sendt til reparasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...