Cyrenia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har flyttet i ny leilighet og merker at soverommet blir ekstremt varmt.. (Jeg jobber nattevakter og sover utover dagen da det er varmest)... Jeg har sett elkjøp har sånne på hjul som er enkle og greie.. Men jeg lurte på om noen har erfaring med slike? Om de bråker mye? enkle og bruke? og om de klarer å sette ned tempraturen så det blir kjølig nok? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kjøp en kraftig, drit i hvor mye den bråker, så bare kjører du den et par timer før sengetid. Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 De portable bråker. Jeg har hatt forskjellige modeller, og alle var umulige å sove med. Bråkte omtrent like mye. Men de kjøler bra. Ikke noe problem å kjøle ned et soverom fra 30 til 20 grader på 1 time eller 2. Hvis du har mulighet så kjøp heller en fastmontert type. De koster ikke noe særlig mer, men da må det borres hull i veggen, og det er kanskje ikke aktuelt? Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 De portable bråker. Jeg har hatt forskjellige modeller, og alle var umulige å sove med. Bråkte omtrent like mye. Men de kjøler bra. Ikke noe problem å kjøle ned et soverom fra 30 til 20 grader på 1 time eller 2. Hvis du har mulighet så kjøp heller en fastmontert type. De koster ikke noe særlig mer, men da må det borres hull i veggen, og det er kanskje ikke aktuelt? Nei, jeg leier leilighet.. men da jeg flytter inn i noe eget etterhvert skal jeg definitivt ha en slik Men hvis man kjøler ned rommet før en legger seg, blir det ikke varmt igjen ganske fort? Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Mitt soverom holder seg kaldt helt til morgenen, men jeg har soverom hvor solen kommer først ved 12-tiden, og da har jeg stått opp for lenge siden Hvis solen står rett på vinduet på soverommet ditt vil rommet fort bli varmt. Har du evt. mulighet for å plassere aircondition i et annet rom med døren på gløtt inn til soverommet? Det vil nok hjelpe endel på tempen samt dempe støyen slik at det kanskje blir mulig å sove med den på. Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Mitt soverom holder seg kaldt helt til morgenen, men jeg har soverom hvor solen kommer først ved 12-tiden, og da har jeg stått opp for lenge siden Hvis solen står rett på vinduet på soverommet ditt vil rommet fort bli varmt. Har du evt. mulighet for å plassere aircondition i et annet rom med døren på gløtt inn til soverommet? Det vil nok hjelpe endel på tempen samt dempe støyen slik at det kanskje blir mulig å sove med den på. Ja jeg kan jo kanskje sette den i gangen ved siden av.. Jeg legger meg litt over 08.00, og sola begynner å stå rett inn i 11-12 tiden.. jeg har vinduene oppe, men det kommer masse veps inn.. så det er litt kjipt.. hehe.. Våkner enten av at det er varmt eller av vepsen! Men det må vel være litt forskjellige støynivåer på disse.. men de er vel dritdyre! Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du får være litt McGyver og sette opp myggnetting for å holde vepsen unna. Tipper de har netting på rull hos f.eks. Maxbo. Aircondition koster fra ca 2500,- hos f.eks. http://www.lefdal.com Så det er ikke så veldig dyrt. En ting du må huske på er at alle flyttbare har en slange som må stikkes ut gjennom f.eks et vindu eller verandadør. Slangen er ca 2 meter lang og mellom 10 og 20 cm i diameter. Eller du kan også koble den til en ventil i veggen dersom du har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå