hanzenn Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Heisann! Har akkurat kjøpt meg en ny båt (Skater 13foot - 1994), den har noen mindre glassfiber skader. Har jobbet med glassfiber før og lurer på hvordan det funker på båter og om det er noe forskjell. Trenger også en kalesje til denne og lurer på om det er evt. en norsk skater forhandler som selger disse, eller om jeg må få en skreddersydd. ~ Hanzenn Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Glassfiber spørsmålet kan jeg ikke svare på, men når det gjelder kalesjen får du bare en seilmakerforretning til å lage. Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Glassfiber er bare å slipe ned til "hel ved" og bygge opp igjen laminatet. Har på endel lag "Antipest" eller annen primer etterpå for å beskytte, veldig viktig under vann. Deretter sparkle, primer igjen og lakk/gelcoat. Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Om det er mindre glassfiberskader, og ikke gelcoatskader du har, så må du legge glassfibersparkel inni, før du avslutter med gelcoat/lakk utenpå sparkelen igjen.. Om det er helt inn til glassfiberen i båten, kan du bruke 2 komponent epoxyprimer på dette. Kalesje, kan du snakke med Seilmaker Iversen om. Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå