stste01 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hei. Finnes det en termostat man kan montere hvor som helst inne i kabinettet som ikke er avhengig av sensorene på hovedkortet? For eksempel en som kan slå på viftene ved lufttemperatur i kabinettet høyere enn 20 grader. 12Volt selvfølgelig... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Termostater av den gamle typen som man ofte finner i billige varmeovner osv. benytter seg av bimetallprinsippet, og er således helt potensialløse (behøver ikke driftsspenning). Finner du tak i en slik er det bare å koble viften via kontakten på termostaten. Lenke til kommentar
stste01 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Termostater av den gamle typen som man ofte finner i billige varmeovner osv. benytter seg av bimetallprinsippet, og er således helt potensialløse (behøver ikke driftsspenning).Finner du tak i en slik er det bare å koble viften via kontakten på termostaten. Det ville jeg gjort hvis jeg ville varme opp noe. Med den løsningen måtte jeg brukt et standard 5 punkts rele, noe jeg helst vil slippe... Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ai, innser at jeg var ganske korttenkt når jeg postet den forrige posten ja Hva med denne rakkern fra gode gamle Microplex? http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...regulering.aspx Denne slår riktignok ikke av spenningen til viftene, men regulerer lineært på 30-50C (30C=5V, 50C=12V). Lenke til kommentar
stste01 Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ai, innser at jeg var ganske korttenkt når jeg postet den forrige posten ja Hva med denne rakkern fra gode gamle Microplex? http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...regulering.aspx Denne slår riktignok ikke av spenningen til viftene, men regulerer lineært på 30-50C (30C=5V, 50C=12V). Den kunne vært ok den, men jeg vil ha full effekt ved 20 grader og ingen effekt ved si 18 samt justeringsmulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå