Gå til innhold

Betydelige Ytelsesøkninger for P4, hva er betydelig, 6,67%?

gecho

Anbefalte innlegg

Leste artikkelen om lansering av P4-3,2 og XP 3200, - der ytelsesøkningene omtales som betydelige.

Vel, for P4/800 er altså ytelsøkningen 200Mhz eller 6,67%, og for AMD formodentlig tilsvarende. Det er nå kanskje heller på grensen til nesten ikke å være særlig betydelige, disse ytelsesforbedringene. :roll:

Men noen vil jo gjerne skrive noe :lol: , men jeg vil kalle disse ytelsesforbedringene for moderate eller små.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, for P4/800 er altså ytelsøkningen 200Mhz eller 6,67%, og for AMD formodentlig tilsvarende.

Nei, nei, NEI.

Økningen i antall MHz er på 6,67% (har ikke sjekket, men jeg går ut fra at DET er rett).

Økningen i ytelse er, på grunn av et kraftig hopp i FSB for begge CPU'ene, naturlig nok en del høyere.

LITT nøyaktighet må vi kunne kreve, eller...?

Lenke til kommentar

Har lest på Toms Hardware at det må en TOTAL økning i hastigheten på 15-20% før en merker det. Det vil si at RAM som koster det dobbelte og gir en TOTAL økning på <1% sannsynligvis ikke er verdt det. Nå veit jeg at alle kommer til å drepe meg, siden det virker som det første enhver god nerd gjør er å forelske seg i RAM. Jaja, jeg er stolt av å tilhøre den mindre gruppen jeee.

Lenke til kommentar

Har lest på Toms Hardware at det må en TOTAL økning i hastigheten på 15-20% før en merker det. Det vil si at RAM som koster det dobbelte og gir en TOTAL økning på <1% sannsynligvis ikke er verdt det. Nå veit jeg at alle kommer til å drepe meg, siden det virker som det første enhver god nerd gjør er å forelske seg i RAM. Jaja, jeg er stolt av å tilhøre den mindre gruppen jeee.

Lenke til kommentar

Vel, for P4/800 er altså ytelsøkningen 200Mhz eller 6,67%, og for AMD formodentlig tilsvarende.

Nei, nei, NEI.

Økningen i antall MHz er på 6,67% (har ikke sjekket, men jeg går ut fra at DET er rett).

Økningen i ytelse er, på grunn av et kraftig hopp i FSB for begge CPU'ene, naturlig nok en del høyere.

LITT nøyaktighet må vi kunne kreve, eller...?

Nå surrer du vel med hodet ditt Ar `Kriz (?),

det er jo økningen fra P4-3,0/800 til P4-3,2/800 det er snakk om! Det er da vel ikke noen økning i fsb fra den ene P4/800 til den annen P4/800?

Dersom forholdet rundt AMD er annerledes, får det så være. For P4/800 prosessorene er økningen 6,67%!!! :-?

(AMD Barton XP3000 med fsb -400 er vel også allerede lansert (?), - så om det stemmer er det vel heller ingen fsb-økning på XP3200.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...