gecho Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Leste artikkelen om lansering av P4-3,2 og XP 3200, - der ytelsesøkningene omtales som betydelige. Vel, for P4/800 er altså ytelsøkningen 200Mhz eller 6,67%, og for AMD formodentlig tilsvarende. Det er nå kanskje heller på grensen til nesten ikke å være særlig betydelige, disse ytelsesforbedringene. Men noen vil jo gjerne skrive noe , men jeg vil kalle disse ytelsesforbedringene for moderate eller små. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 oi oi, stor forskjell ^^ vel, bruker kanskje 1 microsekund mindre her å der? Lenke til kommentar
gecho Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg vil anta man må kjøre ytelsestester for å merke forskjellen, - og tviler på at man vil merke forskjellen ved vanlig bruk av PC'en. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg vil anta man må kjøre ytelsestester for å merke forskjellen, - og tviler på at man vil merke forskjellen ved vanlig bruk av PC'en. Vil nok ikke merke noen forskjell om man ikke kjører benchmarks nei.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Vil nok merke litt hvis du lager svære mp3 eller video filer... Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Tviler på om man vil merke noe ved vanlig pc bruk, må i såfall kjøre en sammenlikning med en annen maskin med litt tregere cpu. Ellers så vil man nok bare merke litt i benchmark programmer. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Vel, for P4/800 er altså ytelsøkningen 200Mhz eller 6,67%, og for AMD formodentlig tilsvarende. Nei, nei, NEI. Økningen i antall MHz er på 6,67% (har ikke sjekket, men jeg går ut fra at DET er rett). Økningen i ytelse er, på grunn av et kraftig hopp i FSB for begge CPU'ene, naturlig nok en del høyere. LITT nøyaktighet må vi kunne kreve, eller...? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Har lest på Toms Hardware at det må en TOTAL økning i hastigheten på 15-20% før en merker det. Det vil si at RAM som koster det dobbelte og gir en TOTAL økning på <1% sannsynligvis ikke er verdt det. Nå veit jeg at alle kommer til å drepe meg, siden det virker som det første enhver god nerd gjør er å forelske seg i RAM. Jaja, jeg er stolt av å tilhøre den mindre gruppen jeee. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Har lest på Toms Hardware at det må en TOTAL økning i hastigheten på 15-20% før en merker det. Det vil si at RAM som koster det dobbelte og gir en TOTAL økning på <1% sannsynligvis ikke er verdt det. Nå veit jeg at alle kommer til å drepe meg, siden det virker som det første enhver god nerd gjør er å forelske seg i RAM. Jaja, jeg er stolt av å tilhøre den mindre gruppen jeee. Lenke til kommentar
gecho Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Uslettelig dobbelpost ... Lenke til kommentar
gecho Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Vel, for P4/800 er altså ytelsøkningen 200Mhz eller 6,67%, og for AMD formodentlig tilsvarende. Nei, nei, NEI. Økningen i antall MHz er på 6,67% (har ikke sjekket, men jeg går ut fra at DET er rett). Økningen i ytelse er, på grunn av et kraftig hopp i FSB for begge CPU'ene, naturlig nok en del høyere. LITT nøyaktighet må vi kunne kreve, eller...? Nå surrer du vel med hodet ditt Ar `Kriz (?), det er jo økningen fra P4-3,0/800 til P4-3,2/800 det er snakk om! Det er da vel ikke noen økning i fsb fra den ene P4/800 til den annen P4/800? Dersom forholdet rundt AMD er annerledes, får det så være. For P4/800 prosessorene er økningen 6,67%!!! :-? (AMD Barton XP3000 med fsb -400 er vel også allerede lansert (?), - så om det stemmer er det vel heller ingen fsb-økning på XP3200.) Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det som er betyldig er hvor mye mer 3.2GHz/3200+ koster deg enn en 3.0GHz/3000+. Driver oppdateringer vil gi den menige mann 6.7% ytelseøkning på maskina si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå