Gå til innhold

Aberdeen, Edinburgh eller Glasgow?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vurderer selv en skotland tur snart, og da blir det aberdeen på grunn av destilleriene rundt om og the malt whisky trail som ligger i aberdeen, også er det jo ikke så vanvittig langt unna loch ness heller :) vil man på storbyferie for å feste og slikt så ville jeg valgt edinburgh.

Lenke til kommentar

Var i Aberdeen i fjor og i Edinburgh året før. Begge byer er flotte på sine egne måter. Edinburgh har kanskje mer turistattraksjoner enn Aberdeen i det store slottet, Tattoo-forestillingene, mange parker og shoppinggater.

Aberdeen er en by man besøker hvis man vil slappe mer av. Er ikke så hektisk som Edinburgh, men likevel skjer det mye ting der. Masse flotte bygg og generelt et flott sted.

En by som jeg kan anbefale er Dundee. Den ligger ca midt mellom de to ovennevnte byene på kartet. En by på størrelse med Bergen (kanskje litt mindre), veldig lett å få oversikt over. Har gode shoppingmuligheter. Den ligger rett utenfor St. Andrews, som er golfens fødested;)

Er garantert verdt et besøk innom St. Andrews, da det er et sted som skottene er stolte av å ha. Veldig fint der med kirkeruinene, skolesystemet der og ikke minst golfmulighetene. Skal garantert ha meg en runde på "The Old Course";)

Endret av Osturn
Lenke til kommentar

jeg var på en 12 dagers tur i Skottland i april. Leide bil i Edinburgh. Kjørte da følgende vei: Edinburgh - Inverness - Ullapool - Lochinver - Durness - Tongue - Thurso - Helmsdale - Tain - Inverness - Aviemore - Edinburgh

Utkjørt distanse var ca 1600 km.

De skotske høyland er bare fantastiske. Men det kommer selvfølgelig an på hva man vil gjøre. Vi bodde på billige pensjonater som vi bestillte over internett. Priser fra 30 pund per natt og opp til ca 45 pund. Hadde det vært varmere kunne vi sikkert ha overnatter på campingplasser av og til, men i april var det enda for kaldt.

Vi gikk endel fotturer, men det er mye våte myrer og det er heller ikke mange stier. Så godt fottøy er en nødvendighet. Var bla. på toppen av Ben Hope i Sunderland (Mellom Durness og Kyle of Tongue)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...