Stigi81 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hei! Jeg spiller fotball, og er nå 28 år. Da jeg var 18-19 år var jeg lynrask, og var alltid den raskeste nesten uansett hvem jeg kjempet mot. På den tiden trente jeg 4-5 ganger i uka. Nå 10 år seinere trener jeg kun 2 ganger i uka, og har trent ca 1-2 ganger i uka de siste årene. Kondisjonen er forholdsvis ok, men jeg savner en vesentlig ting: Hurtigheten min!! Jeg er nå ca 5-10 kg tyngre enn jeg var da, men trodde ikke dette hadde så utrolig mye å si? (er ca 80 kg nå). Er det noen som har tips til en ekstra treningsøkt jeg kan legge inn i uka for å få tilbake min gamle hurtighet? Jeg går ikke på treningsstudio, så om noen har tips som kan gjennomføres på egen hånd, hadde dette vært glimrende. Jeg trener som sagt fotball 2 ganger i uka, og kunne tenke meg å legge inn en ekstra 3.dag i uka som egentrening for å få hurtigheten tilbake... Noen som har tips til treningsprogram som varer kanskje 30-45 minutt? evt. noe lengre? På forhånd takk Lenke til kommentar
Grand Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Vekta har utrolig mye å si for hurtigheten. Men du kan kjøre spurter på 60m alt du har, f,eks 60 m spurt maksimal innsats 6 ganger. Også øker du etterhvert når du blir bedere. Du kan også kjøre litt spensttrening som hjelper ganske mye på hurtigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå