Gå til innhold

Få tilbake gammel hurtighet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiller fotball, og er nå 28 år. Da jeg var 18-19 år var jeg lynrask, og var alltid den raskeste nesten uansett hvem jeg kjempet mot. På den tiden trente jeg 4-5 ganger i uka. Nå 10 år seinere trener jeg kun 2 ganger i uka, og har trent ca 1-2 ganger i uka de siste årene. Kondisjonen er forholdsvis ok, men jeg savner en vesentlig ting: Hurtigheten min!!

Jeg er nå ca 5-10 kg tyngre enn jeg var da, men trodde ikke dette hadde så utrolig mye å si? (er ca 80 kg nå).

Er det noen som har tips til en ekstra treningsøkt jeg kan legge inn i uka for å få tilbake min gamle hurtighet?

Jeg går ikke på treningsstudio, så om noen har tips som kan gjennomføres på egen hånd, hadde dette vært glimrende. Jeg trener som sagt fotball 2 ganger i uka, og kunne tenke meg å legge inn en ekstra 3.dag i uka som egentrening for å få hurtigheten tilbake...

Noen som har tips til treningsprogram som varer kanskje 30-45 minutt? evt. noe lengre?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vekta har utrolig mye å si for hurtigheten. Men du kan kjøre spurter på 60m alt du har, f,eks 60 m spurt maksimal innsats 6 ganger. Også øker du etterhvert når du blir bedere. Du kan også kjøre litt spensttrening som hjelper ganske mye på hurtigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...