Doffeo Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hvorfor er så få kabinetter hvite? Med tanke på kjøling osv, skulle jeg tro det var en gevinst med hvitt kabinett imotsetning til svart, slik som de fleste er. Et annet spørsmål jeg har: Noen som har testet hvor stor effekt det har å ha pcen i et generelt kaldere rom? F.eks et rom med romtemp 15 grader kontra et på 25? Har det mye å si? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Skal vel se "tøft" ut. Men med tanke på at det ikke er sol inne så er det ikke (merkbar) forskjell på temperatur hvis man har et svart kabinett i forhold til et hvitt. Det med kaldere rom ble jeg nyskjerrig på. Kan forresten nevne at jeg selv bruker store gulvvifter og kjøleskap til å kjøle PC og Xbox 360 på LAN. :!: Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Svart ser bedre ut enn hvitt i de fleste tilfeller. Og det er når solen lyser direkte på kabinett at svarte kabinetter blir oppvarmet. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 innelys vil også varme opp et svart kabinett mer enn et hvitt et? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Du vil ikke merke forskjell. Jeg tipper vi snakker om så lite som 0,* eller 0,0* grader celsius mer/mindre. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 okey, sikkert noen som har testet det, klarer noen å finne en test? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du vil ikke merke forskjell om du ikke lar maskinen stå i solen, så enkelt er det. Romtemperatur kan ha en del å si, siden de aller fleste kabinetter drar inn luft. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) så 15 kontra 20 eller 25 har mye å si? kanskje verdt å investere i en aircondition og plassere den slik at den sender masse iskald luft inn i pcen? Endret 1. juni 2009 av Doffeo Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nei.. Kjøp heller skikkelige vifter. Skal du klokke mye er uansett vannkjøling mye bedre. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 men i tilegg? ikke isteden selvsagt.... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 så 15 kontra 20 eller 25 har mye å si? kanskje verdt å investere i en aircondition og plassere den slik at den sender masse iskald luft inn i pcen? Foretrekker heller en litt varmere PC'en enn 15 grader i rommet . Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Du skal være forsiktig å putte aircondition helt inntil pc'en grunnet kondens som kan oppstå. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Du skal være forsiktig å putte aircondition helt inntil pc'en grunnet kondens som kan oppstå. Gjør ikke aircondition lufta tørrere? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Egen erfaring er at det kan danne seg kondens akkurat ved luft uttaket. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 litt unna da? tror det kan fungere veldig bra nesten så jeg kjøper en airconditioner og tester Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Lavere romtempratur vil naturlig nok føre til lavere temp inni PC. Det er en grunn til at Serverrom har massive kjøleanlegg Pcer var jo hvite/beige før, og det var gruuusomt stygt. Det er vel bare ett spørsmål om når det kommer på mote igjen for fullt (skjønt apple har jo kjørt den linja hele tiden (selv om du må betale extra for å få macbook i svart?) ). Effekten tror jeg er minimal med mindre den står i sola, hehe Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 skulle tro det skulle være mulig å lage fete kabinetter, også i hvitt. Lavere romtempratur vil naturlig nok føre til lavere temp inni PC. Det er en grunn til at Serverrom har massive kjøleanlegg men hvor mye snakker vi om? sånn i målbare grader. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Før så var jo "alle" kabinetter en sånn stygg gråhvit farge. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 skulle tro det skulle være mulig å lage fete kabinetter, også i hvitt. Lavere romtempratur vil naturlig nok føre til lavere temp inni PC. Det er en grunn til at Serverrom har massive kjøleanlegg men hvor mye snakker vi om? sånn i målbare grader. Jeg sikrer meg ved å si: Sannsynligvis en merkbar effekt, men ikke nok til å forsvare innkjøp av Aircondition Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ikke bedre en vannkjølig, og da slipper du risiko for kondens - og et godt vannkjølingssystem før du for under 4000. Brukeren Wikipedersen har skrevet en meget god guide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå